بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست با محوریت زنان

برنامه سی‌وهشتمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اختصاص به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست، ویژه زنان شاغل، فردا دوشنبه ۲۰ خرداد از ساعت ۹ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست به اجرا در می‌آید.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان در این‌باره گفت: در این برنامه آموزشی جمعی از کارشناسان سازمان مردم‌نهاد “جمعیت حامیان زمین” با حمایت و مشارکت “پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست در ساختمان EEEB” مبحث “بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست، ویژه زنان شاغل”را برای شرکت‌کنندگان تشریح می‌کنند.
آرش یوسفی اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف جامعه، نیازمند عزم راسخ و اعمال مدیریت و کنترل بر عملکرد افراد جامعه است.
وی افزود: از آنجا که در بیشتر خانواده‌های ایرانی، مادر خانواده همراه با نقش همسری، بیشترین حضور را بین فرزندان داشته و نقش محوری را در ارتباط بین خانواده دارد، بهتر از هر کس دیگری می‌تواند در کیفیت تربیت و نحوه شکل‌گیری فرهنگ و رفتار اجتماعی خانواده مؤثر باشد.
یوسفی تصریح کرد: هر چند به نظر می‌رسد در اصلاح الگوی مصرف انرژی، مسائل تکنولوژیکی و فنی نقش زیادی دارند، اما از بُعد فرهنگی آن نیز نمی‌توان غافل شد و در این بین، نقش زنان جامعه به عنوان پرچمداران توسعه تربیت و فرهنگ، به اندازه کافی پر رنگ دیده نشده است.
وی ادامه داد: در این برنامه آموزشی می‌کوشیم تا در کنار جایگاه اجتماعی و شغلی بانوان پرتلاش، نقش آنان را در بهینه‌سازی مصرف انرژی؛ چه در زمان حاضر و چه برای نسل‌های آینده، به آنان یادآوری و برای تفکر جمعی در جهت بهبود رفتارهای مؤثر بر مصرف انرژی تلاش کنیم.
شرکت برای عموم بانوان در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن‌ها، خشک شدن تالاب‌ها و ژینایی (احیا) رودخانه‌ها، درس‌های محیط زیستی زلزله‌ها و بررسی مسائل زیست محیطی دریای خزر برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بود که تاکنون برگزار شده است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;