بزرگ‌ترین نیروگاه بادی در منطقه آزاد اروند

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمود دشت‌بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ ای خوزستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و به‌منظور استفاده از انرژی‏ های پاک و تجدیدپذیر و جذب سرمایه‏گذاران خارجی، به‏زودی فاز اول بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت 50 مگاوات در منطقه آزاد اروند اجرا خواهد شد.





ایشان اظهارکرد: خوزستان به‌دلیل داشتن دشت‏ های پهناور و مجاورت با ساحل خلیج‌فارس و بر اساس مطالعات صورت‏ گرفته از ظرفیت مناسبی در زمینه بهره ‏مندی از انرژی باد برخوردار است که به همین منظور مذاکراتی بین شرکت برق منطقه ‏ای خوزستان و شرکت آلمانی EAB NEW ENERGY GMBH برای احداث بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور ظرفیت تولید نهایی 200 مگاوات برق در منطقه آزاد اروند، به شکل سرمایه‏ گذاری مستقیم خارجی انجام شد.





وی افزود: پس از انعقاد تفاهم‏ نامه‏ ها و کسب مجوزهای لازم و همچنین مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با وزارت نیرو، به‏ زودی شاهد کلنگ‏ زنی فاز اول این طرح مهم به ظرفیت حدود 50 مگاوات با بهره‏ گیری از جدیدترین تکنولوژی‏ های جهان و استفاده از توربین‏ های ساخت آلمان با ظرفیت 4/ 3 مگاوات و ارتفاع 130 متر در این منطقه خواهیم بود.





دشت‌بزرگ تصریح کرد: سرمایه‏ گذاران آلمانی در چند فاز و در طول دو سال این نیروگاه را توسعه خواهند داد که ترکیبی از انرژی‏های تجدیدپذیر شامل 90 مگاوات بادی، 40 مگاوات خورشیدی (فتوولتائیک) و 20 مگاوات خورشیدی – حرارتی به همراه احداث مرکز آموزش بین‏ المللی انرژی‏های تجدیدپذیر در منطقه خواهد بود.





مدیرعامل شرکت برق منطقه‏ ای خوزستان درباره ارزش این سرمایه‏ گذاری خارجی گفت: در کل ارزش سرمایه‏ گذاری این طرح 350 میلیون یورو است که موجب ایجاد حدود 150 فرصت شغلی حرفه‏ای برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‏شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;