بزرگترین هواپیمای آبی خاکی دنیا

به گزارش تاسیسات نیوز، چینی ها بعد از 8 سال تلاش موفق به تولید بزرگترین هواپیمای آبی – خاکی دنیا شدند و آن را به طور آزمایشی به پرواز درآوردند.


این هواپیما که AG۶۰۰ (Kunlong) نام دارد، به مدت یک ساعت بدون وقوع هیچ مشکلی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح زمین پرواز کرد و سپس با امنیت کامل در فرودگاه جینوان در زوهای بر زمین نشست.


هواپیمای آبی خاکی گونه‌ای از هواپیما است که توانایی برخاستن و فرودآمدن بر روی سطح آب و در خشکی را داراست. این هواپیماها غالباً از سرعت و مانورپذیری کمتری نسبت به هواپیماهای مخصوص فرود بر روی باند فرودگاه برخوردار هستند.


فاصله بین دو بال این هواپیمای ساخت چین که ابعادی به اندازه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ دارد، ۳۸.۸ متر است و طول آن به ۳۹.۶ متر می رسد. قرار است از این هواپیما برای انجام عملیات امداد و نجات، مقابله با آتش سوزی های بزرگ، دفاع مدنی و غیره استفاده شود.


مقامات چینی می گویند ۹۸ درصد از قطعات مورد استفاده در ساخت این هواپیما در داخل چین تولید شده، امری که دستاورد مهمی برای این کشور محسوب می شود.


هواپیمای یادشده حتی می تواند در شرایط توفانی بودن دریا نیز بر روی آب فرود آید و حتی اگر ارتفاع موج های دریا به دو متر هم برسد، اختلالی در فعالیت آن ایجاد نمی شود. قرار است عملیات نشست و برخاست آزمایشی این هواپیما بر روی آب ظرف شش ماه آینده صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;