برگزاری مانور نشت شديد گاز

به گزارش تاسیسات نیوز، مانور نشت شديد گاز از تاسيسات سر چاهي با تاكيد بر مقابله با آتش‌سوزي و مهار آن و همچنين نجات افراد حادثه‌ديده در آتش در محوطه چاه شماره 2 مالكوه در منطقه عملياتي سركان برگزار شد.





در اين مانور يك روزه واحدهاي ایمنی و بهداشت محیط زیست(HSE)، حراست، تعمیرات، خدمات و ترابری حضور داشتند و شرايط اضطراري آتش سوزي و مهار آن و همچنين نجات افراد حادثه ديده در آتش را به‌طور عملي به اجرا گذاشتند.





كاركنان منطقه عملياتي سركان در اين مانور انواع روش‌هاي ارزيابي مصدوم، خفگي و احياي ريوي، ماساژ خارجي قلب و احياي قلبي، زخم و خونريزي، فوريت‌هاي پزشكي، پانسمان و بانداژ، شكستگي و آتل‌بندي، حمل مصدوم، مسموميت و راه‌هاي درمان، سوختگي و انواع آن با مواد شيميايي را كه قبلا آموزش ديده بودند را اجرا کردند. ناصري‌پور، مديرعامل شركت نفت و گاز غرب با مطلوب ارزيابي كردن برگزاري چنين دوره‌هايي در مناطق عملياتي خواستار تداوم و استمرار آن از سوی واحد ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت نفت و گاز غرب و مسوولان برنامه‌ريزي نيروي انساني شد.






وي هدف از برگزاري چنين دوره‌هايي را آشنايي كاركنان با مباحث كمك‌هاي اوليه و نحوه مقابله و واكنش سريع و اصولي با شرايط بحراني دانست و گفت: با توجه به حساسيت مناطق عملياتي و بالا بودن درصد ريسك اين مناطق و خطرپذيري آن برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و مانور هاي متعدد در طول سال در مناطق مختلف عملياتي اين شركت مي‌تواند تاثير مثبت قابل توجهي در حفاظت از كاركنان شاغل در اين مناطق و تاسيسات آن داشته باشد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;