برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب

آخرین فرصت ارسال آثار 15 اسفندماه 93 و برگزاری جشنواره روزهای 8 تا 10 اردیبهشت‌ماه 1394 است.


 


به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس “هاشم امینی” امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ساختار برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب، خاطرنشان کرد: در بخش فیلم هر کارگردانی می‌تواند با فیلم‌های مستند، داستانی، پویانمایی و در بخش عکاسی هر عکاس می‌تواند حداکثر با یک مجموعه عکس یا پنج تک عکس با موضوع‌های “طبیعت”، “صنعت و کشاورزی”، “مستند اجتماعی” و “عکاسی خلاقانه” با محوریت آب در جشنواره شرکت کند.

وی با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره، اعلام کرد: ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه، استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حساس کردن افکار عمومی نسبت به موضوع حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت، اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب شرب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب از اهداف مهم این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب افزود: آخرین فرصت ارسال آثار 15 اسفندماه 93 و برگزاری جشنواره روزهای 8 تا 10 اردیبهشت‌ماه 1394 است.

به‌گفته وی، اصفهان مهد هنر است و به‌طور یقین با ورود هنرمندان به عرصه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، این مهم با دقت و سرعت بهتری در جامعه نهادینه می‌شود.

امینی نقش رسانه را در ترویج مصرف بهینه آب بسیار حایز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اصفهان در تابستان سال‌جاری با کمبود سه مترمکعب آب جهت تامین آب شرب مواجه بود که خوش‌بختانه با اقدام‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ازجمله مصرف بهینه آب که صورت گرفت، با کمترین مشکل سپری شد و در این‌باره رسانه‌ها نهایت همکاری با آبفای استان اصفهان را داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب، اعلام کرد: ترویج مصرف بهینه آب باید مستمر و پیوسته انجام گیرد تا فرهنگ‌سازی مصرف بهینه در میان تمام اقشار جامعه نهادینه شود اما به‌طور یقین با افرادی که هنجارشکنی می‌کنند و قانون‌گریز هستند، مطابق با قانون رفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب خانگی در سال گذشته حدود 183 لیتر در شبانه‌روز است، اظهار داشت: هم‌اکنون این رقم به 160 لیتر در شبانه‌روز رسیده که این امر بیان‌گر اصلاح الگوی مصرف آب است.

وی درباره تامین آب شرب تابستان سال آینده، اعلام کرد: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از آن است که بارندگی‌ها در سال آبی جاری به‌صورت نرمال است؛ بنابراین کمبود آب شرب همچنان در اصفهان وجود دارد و درحالی که سالانه 30 هزار مشترک به مشترکان آبفا در استان افزوده می‌شود، مصرف بهینه آب باید همچنان ادامه داشته باشد.

“مهدی سیدین‌نیا” مدیر حوزه هنری استان اصفهان نیز گفت: خوش‌بختانه دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب پس از چهار سال وقفه، سال آینده برگزار می‌شود و انتظار می‌رود به‌منظور ترویج و ترغیب مصرف بهینه آب، این جشنواره هر دو سال یک بار به‌صورت منظم در اصفهان برگزار تا آثار مطلوب آن در جامعه بیش از پیش نمایان شود.

مدیر اجرایی این جشنواره افزود: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با همکاری حوزه هنری استان اصفهان در مردادماه سال 1390 به برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب در شهر تاریخی اصفهان اقدام کردند که با استقبال کم‌نظیر هنرمندان روبه‌رو شد و دریافت 3088 اثر در بخش‌های فیلم و عکس از هنرمندان عکاس و فیلم‌ساز از سراسر کشور آن هم در نخستین دوره یک جشنواره، موید همین امر است.

به‌گفته وی، در نخستین دوره این جشنواره از بین آثار رسیده، تعداد 102 قطعه عکس از 81 هنرمند عکاس و همچنین تعداد 22 فیلم انیمیشن، 70 فیلم مستند و 63 فیلم کوتاه داستانی توسط هیات‌های انتخاب، برگزیده شدند که در بخش نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال خوب سازمان‌های کشوری و استانی و حمایت‌های مالی و معنوی آنها از دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب و ارسال آثار از نظر کمی و کیفی، دومین دوره جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه‌های آب درمقایسه با جشنواره نخست از شرایط بهتری برخوردار باشد.

وی از تمامی اصحاب رسانه تقاضا کرد: نهایت تلاش و سعی خویش را جهت پوشش وسیع اطلاع‌رسانی از این جشنواره به‌عمل آورند تا شرایط حضور آثار تمامی کسانی که در حوزه هنر توانمند هستند، فراهم شود.

پایان پیام /.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;