برپایی کنفرانس بین المللی روشهای نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا

برپایی کنفرانس بین المللی روشهای نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا

کنفرانس بین المللی روشهای نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا برگزار می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، درکنار نیاز وفرم، یکی از ارکان موثر در شکل گیری معماری زمینه آنست. صاحبنظران متعددی معتقدند با توجه به بحرانهای جدی انرژی، اجتماعی ، اقتصادی و… ، زمینه گرایی بیش از آنکه یک انتخاب یا سبکی خاص باشد، یک ضرورت و رویکردی جامع در معماری است که می بایست از آغاز تا پایان فرآیند طراحی و ساخت بر آن غالب شود.

 

اولین گردهمآیی تخصصی ” روشهای نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا” باحضور معماران و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی با هدف معرفی ، ارائه و نقد آخرین روشهای مورد استفاده در این حوزه ، روزهای 16 و 17 مهرماه در تبریز برگزار خواهد شد.

این گردهمآیی 2روزه و میزبان گروههای مختلف و متنوع از جامعه علمی و حرفه ای معماری خواهد بود. در روز اول گردهمآیی، میزگرد تخصصی با حضور سخنرانان کلیدی و با محوریت بیان تجربه ها ودیدگاههای رایج در این زمینه تشکیل میگردد.

این نشست در صبح و بعدازظهر ادامه خواهد یافت و در انتهای آن، جلسه پرسش و پاسخ حاضرین برگزار خواهد شد. روز دوم گردهمآیی اختصاص به برگزاری کارگاه تخصصی و ارائه مقالات تخصصی در پانلهای همایش خواهد داشت. تمامی طراحان، پژوهشگران و دانشجویان می توانند از این طریق تجربیات و دستاوردهای خود را با دیگر پژوهشگران به اشتراک گذاشته تا از فرصت دریافت نظرات دیگر متخصصین بهرمند گردند.

در این بین حضور معمار برجسته ژاپنی و برنده معتبرترین جایزه معماری جهان در سال 2013 ، و فراهم آوردن امکان بهره گیری از تجربیات و حضور گرانقدر ایشان در کارگاه تخصصی، با هدف ارتباط جامعه معماری ایران با بالاترین سطوح بین المللی ساخت و طراحی صورت میگیرد .

امید است با توجه به ماهیت تخصصی معماری مبنی بر ضرورت افزایش تجربیات و اشتراک دیدگاه متخصصین، این گردهمآیی میزبانی آبرومند و این تجربه اتفاقی شکوهمند و موفق از این دست تلاشها باشد.

گفتنی است پیرو مذاکرات صورت گرفته توسط دبیرخانه کنفرانس ، مقالات پذیرفته شده در کنفرانس “روش های نوین طراحی و ساخت در معماری زمینه گرا” در ژورنال International Journal of Architectural Engineering & Urban Planningدانشگاه علم و صنعت ایران چاپ خواهند شد . ژورنال دارای Impact Factor 0.143 می باشد .

تاریخ‌های مهم:

مهلت ارسال چکیده: 1393/3/30

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 1393/4/15

مهلت ارسال اصل مقاله: 1393/5/30

مهلت ثبت نام: 1393/5/30

برگزار کننده:دپارتمان معماری و شهرسازی انستیتو مقاوم سازی لرزه ای ایران و محل برگزاري: تبریز – مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز است.

پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;