برون سپاری خدمات شهری – مهندسی عامل سلامت اداری است

تجری عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان گلستان:  راه اندازی دفاتر طراحی و شهرسازی از طریق برون سپاری خدمات شهرسازی توسط سازمان و شهرداری سبب کاهش بروکراسی اداری، افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مهندسان و شهروندان خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان گلستان، ضیافت افطاری و نشست صمیمی رئیس و اعضای هیات مدیره با شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد. رئیس سازمان در این نشست بر لزوم تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان  و شهرداری در جهت پیشبرد امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان تأکید کرد.
آلوستانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان یادآور شد:  تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری سبب پیشبرد امور مدیریت شهری و تقویت ارائه خدمات به شهروندان می شود.
مهندس آلوستانی رئیس سازمان در این نشست افزود: بخش اعظمی از ماهیت خدمت دو سازمان در حوزه ساختمان، مشابه و مکمل هم است که نیازمند تقویت تعاملات بین دستگاهی است. مهندس آلوستانی با تشکر از همکاری های شهرداری و شورای اسلامی شهر بیان داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی و تصمیم گیری درحوزه ساخت وسازها برای رونق بیشتر به این صنعت،  به ما کمک می کند.
رئیس هیات مدیره سازمان ضمن قدردانی از همراهی مجموعه شهرداری گرگان گفت: با درک اهمیت و ضرورت اعلام و اطفا حریق در ساختمان ها و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان همکاری مشترکی را با شهرداری و سازمان آتش نشانی آغاز کرده ایم وی ادامه داد پس از ساعت‌ها فعالیت کارشناسی و برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان این سه ارگان  و با در نظر گرفتن استانداردهای ملی و بین المللی ودر راستای خدمت رسانی به شهروندان به زودی تفاهم نامه سه جانبه منعقد می گردد.
مهندس آلوستانی با اشاره به همکاری و تعامل بسیار سازنده با انبوه سازان و انجمن سازندگان مسکن و ساختمان افزود :استفاده از ظرفیت انبوه سازان و مهندسان در سازمان نظام مهندسی می‌تواند به شهرداری گرگان در حوزه جذب سرمایه‌گذار کمک کند.
رئیس سازمان افزود: در ابتدای شروع به کار هیات مدیره دوره نهم با مشکلات و چالش هایی روبرو بودیم اما با همفکری، تدبیر و کارشناسی اعضای هیات مدیره و تلاش کارکنان دلسوز سازمان بسیاری از این مشکلات را از پیش رو برداشتیم. در روزهای شلوغ پایان سال با تدابیر و برنامه ریزی های هیات مدیره و همراهی کارکنان سازمان، بخش های امور قراردادها و کنترل نقشه  بدون کوچکترین وقفه ای به کار خدمات رسانی ادامه دادند.  وی افزود: در بحث کنترل نقشه با برقراری ارتباط الکترونیکی با شهرداری گرگان بسیاری از مشکلات پیشرو حل خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: سازمان آمادگی کامل دارد در زمینه های عمرانی بعنوان بازوی مشورتی یار و یاور شهرداری باشد. وی تاکید کرد:  با ارتباط و تعامل سازنده بین این دو ارگان شاهد بهبود وضعیت ساخت و سازها در سطح شهرهای استان و رعایت مقررات ملی ساختمان و مهم‌تر از همه، تکریم ارباب رجوع خواهیم بود.
مهندس سبطی شهردار گرگان ضمن ابرازخرسندی از برگزاری این نشست مشترک، اراده و تلاش سازمان در تحقق اهداف قانونی، احترام به حقوق شهروندان و تلاش به برقراری تعامل سازنده با ارگان های مرتبط را  ستودنی دانست. شهردار گرگان به تعامل سازنده سازمان با انجمن انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان استان و تبعات مثبت آن  اشاره و این امر را قابل تحسین خواند.
شهردار گرگان ضمن اشاره به اینکه جلسه کمیته چهارنفره استان به زودی تشکیل می شود، افزود با دغدغه های جامعه مهندسی آشنایی کامل دارم، مهندس سبطی  حمایت کامل  و همه جانبه خود را از جامعه مهندسی و واقعی شدن نرخ  تعرفه خدمات مهندسی اعلام کرد.
مهندس سبطی  در ادامه گفت: هر جا که شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان هماهنگ عمل کرده اند شاهد اتفاق های خوب و قابل قبولی در حوزۀ نظارت و اجراء در سطح شهر بوده ایم. وی خاطر نشان کرد با همکاری سازمان، امکان ارائه خدمات مهندسی به اعضای سازمان و شهروندان هر چه بیشتر فراهم شده و در فضای مثبت همکاری و شرایط سازنده شاهد ارتقا کیفیت ساخت و ساز و رضایت هم استانی های عزیز خواهیم بود.
صفر علی پایین محلی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این نشست صمیمی ضمن اشاره به اثرات مثبت برگزاری چنین جلساتی گفت : استفاده از خرد جمعی، جزئی از برنامه‌های شورای شهر است، بنابراین برای داشتن شهری زیبا از ظرفیت مجموعه نظام مهندسی ساختمان بهره خواهیم برد.
پایین محلی گفت:  یکی از راه های دستیابی به اهداف توسعه و تامین خدمات مورد نیاز شهروندان، جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف است،  مجموعه شورا و  شهرداری با وجود ظرفیت های متعدد می¬ توانند با بهره گیری از تمامی قابلیت ها و ویژگی های شهری، توسعه اقتصادی را با جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف میسر سازند.
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: مجموعه شورای شهر گرگان آمادگی کامل خود را جهت حمایت و همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعلام  می دارد.
دکتر تجری عضو هیات مدیره سازمان:  راه اندازی دفاتر طراحی و شهرسازی از طریق برون سپاری خدمات شهرسازی توسط سازمان و شهرداری سبب کاهش بروکراسی اداری، افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مهندسان و شهروندان خواهد شد.
دکتر تجری عضو هیات مدیره سازمان در این جلسه پیشنهاد برون سپاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی در قالب دفاتر طراحی و شهرسازی را مطرح  کرد و گفت: با توجه به مسائل مشترک فی مابین سازمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر این موضوع از اقدامات مهمی است که می تواند سبب کاهش بروکراسی اداری، افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مهندسان و شهروندان شود.
عضو هیات مدیره با بیان اینکه ارتباط الکترونیک بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری گرگان ضرورت دارد عنوان کرد: با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات هرچه شرایط را برای ارائه خدمات تسهیل کنیم، قطعا رضایت بیشتر مردم و همچنین جامعه مهندسی را در پی خواهد داشت.
دکتر تجری به توان و تخصص بالای ۱۱ هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اشاره کرد و افزود: این مجموعه قرابت زیادی با مجموعه مدیریت شهری دارد و به همین خاطر ضرورت ایجاب می کند تا با ارتباطات نزدیک تر با این حوزه در ارائه خدمات فنی و مهندسی برای شهروندان عزیز گامی برداریم. عضو هیات مدیره سازمان با اشاره به اینکه اعضای سازمان می توانند به عنوان بازوان فنی و علمی کمک بزرگی برای مجموعه شهرداری و شورای شهر باشند،  تاکید کرد: کمیسیون های فنی و تخصصی شورا در حوزه مدیریت شهری  در صورت صلاحدید می توانند از تجربه، توان، تخصص و ظرفیت مهندسان با استفاده از پتانسیل های فی مابین در جهت خدمت به مردم بهره ببرند.
مهندس قدس مفیدی عضو هیات مدیره سازمان  با بیان اینکه  ارائه خدمات فنی و مهندسی مطلوب از اهداف مهم سازمان است به دریافت لوح و تندیس برتر رعایت و ترویج مقررات ملی ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان طی دو سال در سنوات گذشته اشاره کرد وافزود: استان گلستان از استان های پیشرو در زمینه رعایت و ترویج  مقررات ملی ساختمان  و نظارت دقیق بر ساخت و ساز ها می باشد.
نماینده مهندسان معمار در هیات مدیره سازمان در ادامه بیان داشت: از دغدغه های اصلی هیات مدیره سازمان توجه به معیشت مهندسان و تعرفه خدمات مهندسی است که همه تلاش خود را جهت واقعی شدن نرخ تعرفه خدمات مهندسی بکار خواهیم بست.
در پایان اعضای هیات مدیره ، شهرداران مناطق، مدیران شهرداری واعضای شورای اسلامی حاضردر جلسه به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;