برق پاک تولیدی منازل را ۱۰ برابر قیمت برق تولیدی وزارت نیرو می‌خریم

وزارت نیرو

وزیر نیرو درباره تشویق شهروندان به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گفت: ما یک چهارم هزینه سرمایه گذاری شهروندان برای استفاده از موتورهای تولید برق در منازل خود را می پردازیم و مازاد برق ورودی آنان به شبکه را ده برابر قیمت می‌خریم.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز حمید چیت چیان در جلسه شورای شهر حضور یافت و گزارشی درباره مسائل آب و برق تهران ارائه داد، در پاسخ به اظهارنظرات اعضای شورا در واکنش به گزارش خود گفت: مدیریت یکپارچه شهری مسئله مهمی است. قوانین موجود در کشور، تامین کننده شرایط مساعد برای این موضوع نیست، ولی می توانیم در چارچوب همین قوانین با بعضی تدابیر، مدیریت یکپارچه را محقق کنیم.

 

وی افزود: برای مثال شهرداری ها جزو سهامداران شرکت های آب و فاضلاب شهری هستند. حضور نمایندگان شهرداری ها در هیات مدیره این شرکت ها بخشی از الزامات مدیریت یکپارچه را محقق می کند. علاوه بر آن، می توان تدبیری به کار برد تا شهرداری ها 30- 20 درصد سهام شرکت های توزیع برق را بخرند و در مالکیت و مدیریت آنها سهیم باشند. در کمیسیون های شورا هم افرادی از کارشناسان و مسئولان وزارت نیرو می توانند حضور یابند.

 

وزیر نیرو ادامه داد: درباره روشنایی شهر تهران، قبول دارم که افزایش روشنایی با افزایش امنیت ارتباط دارد و حتما گروه هایی را مامور بررسی نقاط مختلف شهر خواهم کرد. هر چند درباره بزرگراه ها و پارک ها، هزینه تامین روشنایی به عهده شهرداری است، اما در سایر نقاط شهر ما رسیدگی می کنیم. انتقال خطوط پرفشار برق به تونل ها تا کنون برای 30 کیلومتر انجام شده و مورد تاکید ماست که با تامین منابع مالی این کار را در تمام شهر و کشور انجام می دهیم.

 

چیت چیان گفت: درباره آب شادآباد جلساتی تشکیل و تصمیم گیری شد که 120 هزار نفر از اهالی آنجا اکنون تحت پوشش آبفا هستند. میزان مجاز نیترات در آب شرب تا 50 میلی گرم نیز مورد قبول سازمان بهداشت جهانی است و حتی اخیرا اعلام کرده اند که اگر آب عاری از آلودگی های میکروبی باشد، تا 100 میلی گرم هم قابل قبول است. با این همه من اطمینان می دهم که نیترات آب تهران کمتر از 50 میلی گرم است و با گسترش شبکه فاضلاب، مشکل نیترات هم حل می شود.

 

وی همچنین اضافه کرد: درست است که حراست حریم رودخانه ها به عهده وزارت نیرو است، اما شهرداری ها در این زمینه تصمیم گیرنده هستند. درباره بهای برق هم بیش از 50 درصد خانواده های ایرانی ماهانه بیش از 5000 تومان پرداخت نمی کنند. یعنی ما برای هر کیلووات ساعت 43 تومان دریافت می کنیم، در حالی که تنها هزینه تولید و انتقال هر کیلووات ساعت، بیش از 68 تومان است و با اضافه کردن هزینه های سوخت، این رقم بیشتر هم می شود. بنابراین فاصله بین هزینه ها و درآمد ما بسیار زیاد است. ارزانی قیمت آب و برق باعث می شود هزینه های زیادی به دولت تحمیل شود و مردم هم انگیزه ای برای اصلاح الگوی مصرف خود نداشته باشند.

 

عضو کابینه یازدهم تاکید کرد: مسئله جدا کردن آب شرب از آب بهداشتی نیز بسیار ضروری است. یکی از جدی ترین گزینه های ما برای این موضوع، جدا کردن شبکه آب شرب و آب بهداشتی یا تخصیص شبکه به آب بهداشتی و توزیع آب شرب به صورت بسته بندی شده است. همچنین بیش از 50.5 درصد تولید برق در سراسر کشور توسط واحدهای خصوصی و خارج از وزارت نیرو صورت می گیرد و ما از بخش خصوصی استقبال می کنیم.

 

وزیر نیرو درباره ضرورت ترویج استفاده از انرژی های پاک و تجدید شونده گفت: کسانی که از انرژی های تجدید شونده (CHD) استفاده کنند، ما قریب 50 درصد هزینه سرمایه گذاری آنها را تامین می کنیم و حاضریم دو کنتور برایشان نصب کنیم تا میزان برق دریافتی آنها از شبکه و ورودی به شبکه را محاسبه کنیم و برق تولیدی شان را 10 برابر قیمت برق تولیدی خودمان می خریم و یک چهارم هزینه هر واحد سوخت را هم به آنها پرداخت می کنیم.

 پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;