برق رساني از طريق سيستم هاي قابل حمل خورشيدي

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،  مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان همدان از برق رساني به عشاير از طريق سيستم هاي قابل حمل خورشيدي خبر داد.

    حاجي رضا تيموري با اشاره به 1750 خانوار عشايري در استان و با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با سازمان امور عشايري استان تصريح کرد: عشاير همدان که در سکونتگاه هاي ييلاقي و قشلاقي ساکن هستند، مي توانند با ثبت نام در اين طرح و دريافت سيستم از نعمت برق برخوردار شوند. وي با بيان اينکه طرح برق رساني به عشاير براي نخستين بار به صورت گسترده در کشور انجام مي شود، گفت: در فاز نخست اجراي اين طرح در همدان طي امضاي موافقت نامه با مديرعامل شرکت توانير و مجري طرح برق رساني روستايي کشور تحت عنوان موافقت نامه برق رساني به خانوارهاي فاقد برق روستاها و عشاير استان از محل تبصره 9 قانون بودجه سال 94 کل کشور امکان تامين برق 600 خانوار عشايري و روستاهاي تک خانوار فراهم شده است.
    تيموري يادآور شد: عشاير چادرنشين يا کپرنشيني که کوچ رو بوده و در هيچ شهر يا روستايي سکونت ندارند و صرفا از طريق دامداري امرار معاش مي کنند، مي توانند در اين طرح ثبت نام کنند. وي عنوان کرد: گله داران و دامداران بزرگي که به صورت عشايري در تردد هستند و هيچ خانواري به همراه خود ندارند يا از تمکن مالي برخوردار بوده، هرچند که داراي کد عشايري از سازمان امور عشاير ايران باشند، شامل اين طرح نمي شوند. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به هزينه اجرايي اين طرح افزود: 85 درصد هزينه هر سيستم توسط شرکت توانير و 15 درصد باقيمانده توسط خانوار عشايري پرداخت مي شود. وي با بيان اينکه اين سيستم هاي خورشيدي قابل حمل هستند، بيان کرد: هر سيستم به شرط نگهداري بهينه و عدم فروش آن، به يک خانوار عشايري متقاضي با اخذ تعهدنامه و تضمين هاي رايج نظير چک يا سفته واگذار مي شود و خانوارهاي عشايري در صورت عدم نياز به آن مي توانند با مراجعه به شرکت توزيع نسبت به بازگرداندن سيستم اقدام کنند.



پایان خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;