برق به عشایر رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، در ادامه برق رسانی به روستاها و بخش ها در دولت یازدهم، عشایر اردبیل به این نعمت دست پیدا می کنند.





علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل، در جلسه بررسی طرح‌های توسعه انرژی‌های نوین در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون شاهد تشکیل و بهره‌برداری چندین پاسگاه که مجهز به انرژی بادی و خورشیدی شده است بود‌ه‌ایم و شرکت برق با ارائه تسهیلاتی به دنبال توسعه استفاده از پنل‌های خورشیدی توسط متقاضیان است.






مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: پنل‌های ساختمانی در طول انجام اقدامات نصب می‌توانند انرژی مصرفی خود را تأمین کرده و یا انرژی مازاد تولیدی خود را به فروش برسانند و در این راستا یک تفاهم‌نامه با اعتبار 10 میلیارد تومان برای خرید انرژی بسته شده است.

 

 

 

 

علیزاده افزود: با توجه به اینکه در چهار شهرستان اردبیل جمعیت عشایر هم زندگی می‌کنند، امسال جریان برق سیار به 300 خانوار واگذار می‌شود و شرکت برق طرح استفاده از پنل‌های خورشیدی را برای قسمت عشایری منطقه در نظر گرفته است چرا که با در نظر‌ گرفتن نوع زندگی این دسته از مردم منطقه راهکار مناسب برای بهره‌مند شدن از نعمت برق استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون صددرصد جمعیت شهری و 99.97 درصد از جمعیت روستایی برخوردار از نعمت برق هستند و سعی بر این است که از برنامه‌های توسعه انرژی برای توسعه نیروگاه زمین‌گرمایی استفاده کرده و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

 

 

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر برای تولید 5 مگاوات سرمایه‌گذاری شده است، برگزاری مذاکره‌ای برای تولید 50 مگاوات دیگر نیز با بخش خصوصی از دیگر اقدامات ما در این راستا است که امیدواریم پس از بررسی‌های انجام شده و رفع نواقص و مشکلات به نتیجه و اهداف مطلوب برسیم.




منبع: اکونیوز







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;