بررسی طرح “رفع موانع قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی” در صحن علنی مجلس

 

استماع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح اجزای (۴۴) و (۴۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور از دیگر بر نامه‌های نمایندگان در صحن علنی هفته جاری به شمار می‌رود.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایلنا، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان گزارش خود در مورد طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان را در صحن علنی ارائه خواهند کرد. 

 
عبد الرضا مصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با دستور جلسه این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح ماده (۸۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند که دوفوریت این طرح در جلسه علنی هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسیده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: استماع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح اجزای (۴۴) و (۴۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور از دیگر بر نامه‌های نمایندگان در صحن علنی هفته جاری به شمار می‌رود. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اعضای کمیسیون بهداشت و درماننیز  گزارش خود در مورد طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان را در صحن علنی ارائه خواهند کرد. 

وی افزود: بررسی به طرح الحاق کمیته امداد امام خمینی (ره) به فهرست نهاد‌ها و مؤسسات مشمول ماده (۱۷۲) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۷۱ از دیگر برنامه‌های نمایندگان در صحن علنی است. 

مصری در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس در هفته جاری همچنین طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را نیز در صحن علنی بررسی خواهند کرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته جاری اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح الحاق یک بند به جزء ۳-۲۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ گزارشی را در صحن علنی برای نمایندگان مجلس ارائه خواهند کرد. 

وی افزود: بررسی طرح دهیاری‌ها از دیگر برنامه‌های دستور کار نمایندگان در صحن علنی می‌باشد که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۱/۵/۸ به تصویب رسیده است و در اجرای ماده ۱۴۶ آیین نامه داخلی با تقاضای بیش از ده نفر از نمایندگان محترم مجلس بار دیگر در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است. 
 
مصری یادآور شد: نمایندگان مجلس در هفته جاری همچنین گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین المللی انرژی را استماع خواهند کرد. 

وی افزود: نمایندگان در صحن علنی هفته جاری همچنین لایحه تعیین حریم حفاظتی-امنیتی اماکن و تأسیسات کشور را که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش این لایحه را در صحن علنی قرائت خواهند کرد را بررسی می‌کنند. 

 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان این مطلب که بررسی لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان از دیگر برنامه نمایندگان در صحن علنی است گفت: همچنین اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی گزارش لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تأسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی در صحن علنی قرائت خواهند کرد. 

 
وی افزود: نمایندگان مجلس در هفته جاری لایحه موافقتنامه ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی را در صحن علنی بررسی خواهند کرد. 

 
مصری در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه را نیز در صحن علنی بررسی خواهندکرد. 

 
وی افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن گزارش لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات را در صحن علنی قرائت خواهند کرد. 

 
مصری با بیان این مطلب که نمایندگان مجلس همچنین در صحن علنی هفته جاری لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح را بررسی خواهندکرد، یادآور شد: بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن از دیگر برنامه‌های نمایندگان در صحن علنی است. 

 
وی گفت، همچنین نمایندگاندر صحن علنی هفته جاری لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱ را نیز بررسی خواهند کرد. 

 
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با بیان این مطلب که بررسی لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر از دیگر برنامه دستور کار نمایندگان در صحن علنی هفته جاری به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی گزارش خود را در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۹۰) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن علنی هفته جاری قرائت خواهند کرد.

پایان پیام /

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;