برخورد جدی با عرضه فرآورده های ساختمانی غیر استاندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل استاندارد ایلام از برخورد جدی با عرضه فرآورده های ساختمانی غیر استاندارد در ایلام خبر داد.
مهناز همتی افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحد تولیدی به علت عرضه فرآورده غیر استاندارد به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت یکصد میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اهمیت استاندارد در حوزه مصالح و ساخت و سازها گفت: حادثه تأسف بار و دردناک متروپل آبادان که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز رخ داد، اگر با رعایت استانداردها همراه می‌شد هیچ گاه اتفاق نمی‌افتاد.
وی با بیان اینکه اگر واقعاً استانداردها را رعایت کنیم هم از نظر مادی و هم معنوی منتفع خواهیم شد، ادامه داد: استاندارد سرمایه گذاری است، هزینه نیست لذا در همه ی امور، استانداردها را نصب العین قرار دهید.
مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه گفت: امیدواریم مدیران واحدهای تولیدی با گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، استانداردهای لازم را در زمینه تولید فرآورده‌ها رعایت کنند.
همتی با بیان اینکه حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می‌کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست یادآور شد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا هرگونه موارد غیر کیفی و مشکوک در حوزه استاندارد را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;