برترین آسمان خراش جهان + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، ساختمان هرمی شکل NYC، عنوان بهترین آسمانخراش جدید جهان را به خود اختصاص داد. این ساختمان پرابهت همانند یک هرم عجیب پیشرو به نظر می رسد و تقریباً یک بلوک شهری کامل در منهتن نیویورک را در اختیار گرفته است.

 

بنیاد جوایز آسمان خراش Emporis 17 سال پیش تاسیس شده و ساختمان های بیش از 100 متر ارتفاع را مد نظر قرار می دهد؛ حتی اگر آنها واقعاً شبیه آسمان خراش های معمولی نباشند.

 

شرکت طراح این بنا می گوید طراحی چهاروجهی Via 57 West ترکیبی از آسمانخراش و بلوک های خانه سازی اروپایی با حیاط مرکزی است.

 

خود حیاز واقعی همان تناسبات پارک مرکزی را دارد و شکل ویژه آن تضمین می کند که نور خورشید زیاد و همچنین نماهای متعددی در آن وجود دارد.

 

جالب است که چگونه معمار ایده کلی یک آسمان خراش را به ذهن خود متبادر ساخته؛ ساختمان یک افزونه جذاب به خط آسمان نیویورک دارد.

 

دومین مکانی که از سوی این بنیاد موفق به اخذ جایزه شده، Torre Reforma – بلندترین آسمان خراش مکزیکوسیتی با ارتفاع 245 متر است که بلندترین سازه بتونی باز جهان به شمار می آید و شکل سه وجهی آن شامل دو دیوار بتونی و یک بخش شیشه ای می شود. علاوه بر یک نمای منحصر به فرد، دیوارهای بتونی مانع از گرم شدن بیش از حد داخل در اثر گرمای خورشید می شود.

 

به دلیل زلزله خیزی بالای منطقه، Torre Reforma طراحی ویژه ای دارد تا در مقابل زمین لرزه ها و بادهای سنگین مقاوم باشد. داخل ساختمان به 14 بخش تقسیم بندی می شود که هریک باغ های درونی اختصاصی دارند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;