بخاری ها از مدارس جمع می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ادامه استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس تا جمع آوری کامل بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهراله رخشانی‌مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رامسر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر ادامه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تا برچیدن کامل بخاری‌های نفتی و وسایل گرمایشی غیراستاندارد مدارس، از حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در توجه به این بخش قدردانی کرد.
مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه درسال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ افزایش اعتبارات سهم عوارض گاز در تامین و استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد منجر به استانداردسازی وسایل گرمایشی تعداد بسیار زیادی از کلاس های درس شد افزود: این سهم در لایحه بودجه سال آتی نیز ۴۰ درصد پیش بینی شده‌است.
وی اظهار کرد: در خصوص پروژه های نیمه تمام که در اولویت اقدامات سازمان نوسازی مدارس قرار دارد می بایست پروژه های سال ۱۳۹۹ تکمیل شود و شروع پروژه های جدید منوط به هماهنگی، اولویت بندی و نیازسنجی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تلاش می‌کنیم پروژه ‌های ملی حتما تامین اعتبار و تکمیل شوند.
رخشانی‌مهر بابیان اینکه مساله اصلی در این مورد طرح‌های نیمه‌تمام استانی است، اضافه کرد: با توجه به حمایت ویژه دولت از پروژه‌های خیری و تخصیص ردیف اعتبارات مشارکت خیرین، در خصوص این طرح‌های نیمه‌تمام می‌توان از مشارکت خیرین بهره جست تا زمینه تامین اعتبار و تکمیل آنها فراهم شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های مسکوت مانده در سالهای ۱۳۸۹، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ آغاز شده اند، اظهار کرد: از سال ۹۷ با فعالیت های صورت گرفته و تخصیص صددرصدی اعتبارات توانستیم بسیاری از این پروژه‌ها را پیش برده و تکمیل کنیم به طوریکه سهم سازمان نوسازی مدارس کشور در اعتبارات پیوست یک بودجه عمرانی کشور به ۴.۵۰ درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است.
توسعه و تجهیز مدارس کشور، رخشانی‌مهر در پایان با بیان اینکه پس از گذشت چندسال سیستم‌های گرمایشی مدارس ممکن است دچار فرسودگی شوند بر اهمیت نگهداری و حفظ سامانه‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش مطابق با سند تحول و دستورالعمل مدیریت، تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تاکید کرد.
گفتنی است در این سفر پروژه های شهید منتظری و شهید مرادکلاری کلارآباد در شهرستان عباس آباد، پروژه تخریب و بازسازی شاقوزکتی، مدرسه سنایی خرم آباد، پروژه‌های ۱۲ کلاسه شهید بهشتی و زهرا علامه در شهرستان تنکابن و مدرسه ۱۲ کلاسه شبانه روزی رامسر مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;