بحران در فضاهای سبز

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، یکی از بحران های آب موجود در سطح شهری، آبرسانی در فضاهای سبز است که عدم آبرسانی به این بخش، میتواند معضلات جدی تری را به همراه داشته باشد. 



مدیر مصرف بهینه منابع آب شهرداری شیراز گفت: فضای سبز شیراز به‌واسطه کمبود آب با مشکلات جدی روبه‌رو شده است.

 

سیدرضا منادی اظهار داشت: در بحث فضای سبز این شهر با مشکلات جدی در زمینه تأمین آب روبه‌رو هستیم و در بعضی از این مناطق فضای سبز با ماشین‌آلات حمل آب آبیاری می‌شود.




مدیر مصرف بهینه منابع آب شهرداری شیراز با بیان این‌که این مدیریت در شهرداری شیراز نوپا است بیان داشت: هدف ما بررسی ظرفیت‌های شهرداری و انجام اقداماتی است که در مورد مصرف بهینه آب ضروری به نظر می‌رسد.




وی افزود: این برنامه‌ها در راستای تأمین آب فضای سبز، خطوط انتقال و رفع کمبودهای آب در دیگر حوزه‌های فعالیت شهرداری است.




منادی ادامه داد: تمام اطلاعات مدیریت فضای سبز و پارک‌ها و مشاوران و مدیریت ارتفاعات و حرایم شهر را ازنظر نیاز آبی موجود و طرح‌های توسعه مورد بررسی و طبقه‌بندی قرار داده‌ایم.




این کارشناس مسائل شهری گفت: بررسی دلایل پایین آمدن سطح آب در منابع آبی نیز از دیگر دستور کارهای این حوزه شهرداری به‌حساب می‌آید و قراردادهایی نیز در زمینه مطالعات با همکاری دانشگاه و دستگاه‌های ذی‌ربط در حال انعقاد است.




وی افزود: از جمله اقدامات دیگری که برای تأمین آب پایدار توسعه فضای سبز مدنظر قرار دارد استفاده از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شرکت آبفا است و علاوه بر این، امکان انعقاد تفاهم‌نامه برای دریافت فاضلاب خام و تصفیه آن توسط شهرداری وجود دارد که در این مورد با مراکز صنعتی و دانشگاهی در مورد تأمین دستگاه‌های مورد نیاز در حال رایزنی هستیم.




منادی اضافه کرد: در این راستا پیگیری‌های لازم از طریق شهرداری برای تفاهم با شرکت آبفا در حال انجام است و به‌محض انعقاد تفاهم‌نامه شروع به استفاده از پساب فاضلاب بر اساس نیازهای واقعی انجام خواهد شد.




این مسئول اضافه کرد: بر این اساس پساب تصفیه‌خانه‌های محلی که از طرف شهرداری احداث می‌شود برای تأمین نیازهای آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد ضمن آن‌که بررسی احداث تصفیه‌خانه‌های محلی شرکت آبفا در نقاط موردنظر با مشارکت شهرداری در دست اقدام است.




وی در مورد نحوه تأمین آب مصرفی شهرداری شیراز، به‌ویژه پارک‌ها و فضای سبز در حال حاضر اظهار داشت: آب مورد نیاز از تعداد بسیاری از چاه‌های حفر شده با مجوز سازمان آب در محدوده شهر شیراز و همچنین برخی از قنات‌ها تأمین می‌شود.




منادی گفت: جریان آب در اکثر قنات‌ها رو به کاهش گذاشته است و علت آن علاوه‌ بر کاهش بارندگی، مواردی مانند برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی در بالادست شیراز مانند محدوده صدرا و گویم است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;