بحران در جان ایــــران

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از بحران های امروز بشر مشکل کم آبی است که در کشور ما نیز این بحران گریبان شهرهای ما را گرفته است.



محمدرضا خباز،استاندار سمنان مهمترین مشکل این استان را آب عنوان کرد و افزود: تامین آب، بخش صنعت وبخش کشاورزی از اولویت های کاری در استان سمنان هستند.

 

 

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر انتقال آب به استان سمنان، گفت: دکتر روحانی معتقد هستند که مطالعات طرح انتقال آب خزر به استان سمنان و کویر مرکزی انجام شده، اما این مطالعات دقیق و کافی نیست و باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

 

 

خباز با بیان اینکه متاسفانه دربرخی از شهرستان های استان سمنان با کمبود آب شرب نیز در فصل تابستان مواجه هستیم، ادامه داد: همچنین به 100 روستای استان سمنان در مواقعی از سال، با تانکر آبرسانی می‌شود.

 

 

استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب اصلی ترین مشکل استان در توسعه همه بخش های همچون کشاورزی، صنعت و معادن است، تصریح کرد: اگر روش های مصرف در همه حوزه ها اصلاح نشود به هر میزان و از هر منبع و حوزه آب تامین کنیم باز هم جوابگوی این میزان مصرف نخواهد بود.

 

 

بخش کشاورزی باید با آبیاری غرقابی خداحافظی کند

 

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و توسعه روش های نوین آبیاری در سطح کشور و از جمله استان، افزود: تا نتوانیم شیوه های مدرن را توسعه دهیم هر قدر هم آب تامین کنیم جوابگو نخواهد بود و باز هم کسری داریم.

 

 

خباز به مواردی از جمله اقدام برای مهار آب ها و سیلاب ها برای تامین و تغذیه منابع، الگو پذیری کشاورزان از روش های نو و کشاورزان خبره، توسعه کشت های متراکم، ایجاد زیر ساخت ها و مهیا کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی واجد صلاحیت، تسریع در روند واگذاری ها و کوتاه کردن مسیر آن اشاره کرد.

 

 

مقام عالی دولت دراستان سمنان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی باید با آبیاری غرقابی خداحافظی کند، ادامه داد: متاسفانه تنها 10 درصد اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند‌، لذا باید این رقم افزایش بیابد.

 

 

وی‌ بر استفاده بهینه از منابع آبی موجود در استان سمنان تاکید کرد و افزود: علاوه بر این مهم، همزمان بحث انتقال آب به این استان و استفاده از روان آب‌ها باید به طور جدی و برنامه ریزی شده مد نظر قرار گیرد.

 

 

تعطیلی 300 واحد تولیدی در استان سمنان

 

استاندار سمنان در بخش دیگر سخنان خود در خصوص واحد های تولیدی وصنعتی استان سمنان گفت:در حال حاضر بیش از 300 واحد تولیدی ازدو هزار و 300 واحد صنعتی در این استان بطور ‌کامل تعطیل بوده و بخش زیادی از آنها نیز زیر ظرفیت خود کار می‌کنند.

 

 

خباز، با بیان اینکه استان سمنان بواسطه نزدیکی به تهران از واحدهای تولیدی و صنعتی متعددی برخوردار است، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و خروج از رکود اولین گام این است که مانع از تعطیلی بیشتر واحدها شویم، چرا که در صورت کمک نکردن به برخی از واحدها درآینده تعطیل خواهند شد.

 

 

وی با اشاره به لزوم تزریق نقدینگی به برخی از واحدهای صنعتی مشکل دار، اضافه کرد: همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی که مطالباتی از این واحدها دارند، باید کمتر به آنها فشار آورند تا تولید خود را افزایش و به سوددهی برسند.

 

 

مقام عالی دولت دراستان سمنان با اشاره به توفیقات بخش خصوصی اظهار داشت: صاحبان سرمایه و تولید کنندگان بازوان توانمند دولت هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

رای مردم به دولت حق الناس است

 

وی حمایت از سرمایه گذاران داخلی را در ایجاد توسعه و اشغال پایدار و در راستای ان توسعه اقتصادی کشور مهم دانست و افزود: باید از سرمایه گذاران داخلی دعوت شود تا بستر ها و زمینه رشد و توسعه کشور هم فراهم شود.

 

 

استاندار سمنان رای مردم به دولت را حق الناس خواند و افزود: دولت باید از تمام تلاش و توانایی و ظرفیتهای موجود استفاده و با حمایت از تولید در راستای جلب و جذب سرمایه گذاران تلاش کند.

 

 

خباز وجود بیش از 40 ماده معدنی مهم و قوی در استان سمنان را مهم دانست وگفت: استان سمنان به عنوان یکی از معدنی‌ترین استان‌ها است.

 

 

 

وی با اشاره به تغییرات نیروهای انسانی در استان سمنان اظهار داشت: کارآمدی و توانایی یک مدیر در دستگاه اجرایی شرط اول ومهم برای ابقاء یک مدیر است.

 

 

 

استاندار سمنان با بیان اینکه مدیران دولتی باید سیاست ها دولت را قبول داشته باشند ودر راستای آن حرکت وتلاش کنند ادامه داد: همه مدیرانی که به سیاست‌های دولت باور دارند و با آن کار می‌کنند باید از دولت دفاع کنند.

 

 

خباز، بومی بودن را یکی از مهمترین اولویت های در انتخاب مدیران جدید برشمرد و اضافه کرد: در شرایطی که مدیری غیر بومی قوی تر و کارآمدتر باشد حتما از گزینه غیربومی استفاده خواهم کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;