بازگشت زودهنگام بحران آب به تهران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر،  یک مقام مسوول در وزارت نیرو با اعلام بحرانی بودن ذخایر آب سدهای لار و لتیان گفت: دولت به دنبال دریافت مجوزهایی برای اعمال برخی محدودیت‌ها در مصرف آب است.  خسرو ارتقایی با اعلام اینکه شرکت آب و فاضلاب با دریافت مجوزهایی می‌خواهند برخی مصارف را کنترل کنند، گفت: میزان ذخایر برفی 40 تا 50 درصد نسبت به پارسال کمتر است؛ از این رو منابع آبی تهران شرایط خوبی ندارد و سدهای لار و لتیان در شرایط بحرانی هستند.

این موضوع موجب کاهش روان‌آب‌ها در رودخانه‌ها و ذخایر سدها می‌شود. وی ادامه داد: با وجود اعلام بحرانی بودن وضع آب تهران، شهروندان هنوز باور ندارند چون فشار آب تغییری نکرده است. ارتقایی گفت: اگر امروز نتوانیم از منابع آب درست مصرف کنیم در فصل تابستان با کم‌آبی مواجه می‌شویم. این مقام مسوول در وزارت نیرو به ضرورت کنترل مصرف و تامین منابع آبی اشاره و تاکید کرد: سرانه مصرف آب از 230 لیتر در روز به ازای هر نفر باید به 150 تا 170 لیتر برسد و آب و فاضلاب نیز از منابع آبی چاه‌ها برای تامین آب آشامیدنی استفاده کند.

ارتقایی گفت: با وجود کارهای فرهنگی، میزان مصرف آب 8 دهم درصد افزایش یافته است. وی درباره میزان ذخایر سدهای 5گانه تهران گفت: ذخایر آب این سدها 347 میلیون متر مکعب است که بخشی از آن حجم مرده آب (غیر قابل برداشت) محسوب می‌شود، در حالی که پارسال در زمان مشابه 407 میلیون متر مکعب آب داشتیم. وی با اشاره به اینکه 60 میلیون متر مکعب از ذخایر سدها در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته است، گفت: میانگین ذخایر سدها در درازمدت هم 650 میلیون متر مکعب بوده که  در مقایسه با آن 300 میلیون مترمکعب کسری آب داریم









انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;