اتحاد کنترل بازار نفت

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در نشست این کمیسیون به برترین‌های نفت و گاز جهان در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: کشورهای روسیه، چین، هند، ترکیه و ایران اتحاد جدیدی را برای کنترل بازار نفت ایجاد کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبر ی تاسیسات نیوز، بر اساس اعلام وزارت نفت، رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در نشست این کمیسیون به گزارش مطالعاتی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی درباره نفت و آرایش اقتصادی کشورهای دنیا در این حوزه اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش، کشورهای روسیه، چین، هند، ترکیه و ایران اتحاد جدیدی را برای کنترل بازار نفت ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد حلقه اقتصادی جدیدی در بازار جهانی نفت در حال شکل‌گیری است.
وی به گزارش اخیر بررسی آماری شرکت بریتیش پترولیوم درباره وضع انرژی جهان در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و افزود: بر اساس این گزارش، سوخت‌های فسیلی ۸۴.۷ درصد مصرف انرژی جهان را تشکیل می‌دهد و از آمریکا به‌عنوان برترین کشور جهان در تولید نفت، گاز و ذغال‌سنگ نام برده شده‌ است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش اخیر بریتیش پترولیوم، کشور چین یکی از پنج کشور تولیدکننده برتر نفت جهان است، تصریح کرد: همچنین در این گزارش، از آمریکا به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی جهان در سال ۲۰۱۹ یاد شده‌ است، در حالی که نام کشورهای کانادا، چین و نروژ نیز در بین ۱۰ کشور برتر تولیدکننده انرژی جهان دیده می‌شود.
پدیدار عنوان کرد: گزارش‌های مطالعاتی بین‌المللی نشان می‌دهد کشورهای آمریکا، روسیه و ایران در صدر تولیدکنندگان سوخت‌های فسیلی قرار دارند، در حالی که دیگر کشورهای خاورمیانه جایی در فهرست ۱۰ کشور نخست ندارند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;