این چهارده بند طوفانی

روح اله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز
به نام خدا / همکاران گرامی سلام و خدا قوت / در آستانه شروع فرآیند انتخابات نظام‌مهندسی برای اعضای هیئت‌مدیره، کارزاری از سوی برخی از همکاران منتشر شده است که چندان در فضای مجازی نمود نیافت ولی دارای سخن‌های فراوان و جدی‌ای است که باید بندبند آن را به‌دقت مطالعه کرد.
در این کارزار در ۱۴ بند، از افرادی که مسبب برخی از گرفتاری‌های سازمان بوده‌اند درخواست شده است برای انتخابات ثبت‌نام نکنند! بدیهی است که نامی از این افراد برده نشده است ولی کدها و نشانی‌هایی داده شده است که می‌توان ردپای برخی از افراد را در پاره‌ای مشکلات و بی‌نظمی‌ها، بحران‌ها و معضلات، ناخنک زدن‌ها یا کل گاوصندوق بردن‌ها دید.
این چهارده بند طوفانی از یک‌سو نگاه نگران برخی از همکاران را نشان می‌دهد ولی سوی دیگر آن، غم‌انگیز است که چرا این چهارده بند در تمام این سال‌ها فریاد زده نشد و یا اگر گفته شد نمودی بیرونی نداشت؟ چرا هیچ‌کس از خجالت استعفا نداد؟ چرا هیچ‌کس برای پاک نگاه‌داشتن خود از برخی ننگ‌ها استعفا نداد؟ یا حتی فریادی نزد؟ چرا در هیچ نشریه‌ای این چهارده بند منتشر نشد؟ چرا هیچ‌کس به ما اطلاع نداد تا آن را منتشر کنیم؟ مصاحبه بگیریم و مطالبه گر باشیم؟ چرا باید صبر کنیم تا دوره‌ای تمام شود و با کلی ترس‌ولرز، با کلی مجاز گویی و در لفافه به برخی از افراد کد بدهیم که نیا؛ و صدالبته که او خواهد آمد و بازهم خواهد بود و بازهم باید صبر کنیم تا دوره بعدی و … .
لازم است یاد بگیریم که نشریات ارکان اساسی و جدانشدنی جامعه مدنی هستند. زمانی پس از انقلاب روسیه، اخبار آن در روزنامه وقت ایران چاپ نشد تا مردم ایران متوجه آن نشوند و از آن درس نگیرند! اکنون این زمان گذشته است و با فنّاوری‌های جدید، نشریات نیز به‌روزتر، داغ‌تر و سریع‌ترند؛ اما نشریه‌اند و متفاوت از فضای مجازی بی‌دروپیکر که هرکس می‌تواند هر حرفی را بی‌رحمانه بر زبان آورد و به‌راحتی پنهان شود. به قول دکتر سریع القلم، منتقد باید دارای کرسی باشد تا به او جواب بدهیم.
این کارزار را بند به بند بخوانیم و این دغدغه شیرین و دلسوزانه را ارج نهیم هرچند که دیر است و سست است ولی ارزشمند است.
تا بعد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;