این عینک بزنید تا مکانیک خودرو شوید

  عینک مکانیک

عینک هوشمند شرکت «بی‌ام‌و» امکان تعمیر موتور خودرو را به تمامی کاربران فقط با مشاهده آن فراهم می‌کند.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز خودروهای امروزی مدرن دارای بیش از 100 قطعه الکترونیکی از پنجره‌های الکتریکی و صندلی‌های گرم گرفته تا سیستم‌های سرگرمی هستند.

 

این موضوع موجب تولید آسان‌تر آنها برای تولیدکنندگان خودرو می‌شود، اما با پیچیده‌ترشدن موتورها، مهارت‌های لازم برای تعمیر این قطعات نیز باید پیشرفته‌تر ‌شود.

 

به منظور مواجه با این مشکل، شرکت «بی‌ام‌و» عینک‌های واقعیت افزوده‌ای را ابداع کرده که دستورالعمل‌های گام به گام در مورد چگونگی تعمیر موتور را فقط با نگاه‌کردن آن به کاربر نشان می‌دهد و شخص به داشتن تجربه مکانیکی قبلی برای استفاده از این دستورالعمل‌ها نیازی ندارد.

 

برای اینکار انیمیشن‌های عینک جدید، چگونگی بازکردن قطعات خودرو و حتی جهت پیچاندن یک پیچ را با دقت نشان می‌دهد.

 

این عینک بخشی از پروژه وسیع‌تر «واقعیت افزوده: بسط واقعیت» است و نرم‌افزار به کاررفته در آن، مدل‌های مختلف بی‌ام‌و را شامل می‌شود. همچنین با عرضه مدل‌های بیشتر، عینک نیز می‌تواند به روز شود.

 

زمانی که فردی از طریق عینک‌های ابداعی به موتور خودروی بی‌ام‌و نگاه می‌کند، یک نمایشگر سه‌بعدی در بخش فوقانی نمای موتور اصلی ظاهر می‌شود.

 

این عینک‌ مشکل خودرو را شناسایی کرده و حین ارائه دستورالعمل‌هایی برای تعمیر موتور، بخش مناسب موتور برجسته‌ می‌شود و دستورالعمل نوشته‌شده در گوشه بالای سمت چپ صفحه نمایش، نشان داده می‌شود.

 

عینک‌ جدید مجهز به هدفون نیز است که دستورالعمل‌ها را با صدای بلند می‌خواند.

 

همچنین، یک انیمیشن سه‌بعدی برای نشان‌دادن چگونگی حذف بخش مرتبط (شامل حذف تعدادی از پیچ‌ها و چگونگی برداشتن آن) عمل می‌کند.

 

افزون بر این، در گوشه سمت چپ پایین، عینک تصویری از ابزار مورد نیاز برای تعمیر را نمایش می‌دهد و هر ابزاری نیز برای کاربرد آسان‌تر شماره‌گذاری شده است.

 

فهرست دستورالعمل‌ها را نیز می‌توان با فشاردادن یک د;مه به یاد‌ آورد.  

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;