این دستگاه تصفیه هوا «کرونا» را نابود می کند

شرکت دانش بنیان با حمایت دانشگاه کاشان، فناوری نوینی را در دستگاه تصفیه هوا برای محیط‌های صنعتی و خانگی طراحی و مهندسی کرده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، با خلق و ارائه راه‌حل‌های مهندسی در تصفیه هوا و به‌کارگیری فناوری نوظهور پلاسما، دستگاهی را تولید کرده است که علاوه بر نابودی و حذف آلاینده‌های هوای محیط، توانایی تخریب انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها مخصوصاً ویروس کرونا در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارا است. این دستگاه تمامی تاییدیه‌ها و گواهی‌ها خصوصاً پروانه ساخت تجهیز پزشکی وزارت بهداشت را اخذ نموده است.
علیرضا فرجی اظهار کرد: با حمایت ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری دلسوزانه اداره صنعت و معدن کاشان و اداره حفاظت محیط زیست، اولین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کاشان، پروانه بهره‌برداری صنعت و معدن را دریافت کرد.
رئیس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان فرجی افزود: شرکت فعال در حوزه تولید سیستم‌های تصفیه هوا بر اساس فناوری پلاسما توانست این پروانه را برای ادامه فعالیت خود در مجموعه پارک دریافت نماید.
 همگی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری دانشگاه هستند. این شرکت، با حمایت دانشگاه کاشان و معاونت پژوهشی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ در مرکز رشد کاشان شروع کردند. و در حال حاضر از شرکت‌های پویا و فعال در زمینه تصفیه هوای مراکز صنعتی، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و منازل می‌باشند.
این شرکت محصولات فناورانه زیادی را به تولید رسانده است. یکی از محصولات نوین آنها در ایام کرونا، طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا پلاسما می‌باشد. این دستگاه‌ها با به‌کارگیری فیلتراسیون پلاسمای سرد به بافت انسانی هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند و همه میکروب‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را در کمتر از ۲۰ دقیقه از بین برده و ضدعفونی محیط را انجام می‌دهند.
استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد در دستگاه‌های تصفیه هوا
رضا محصل یکی از فناوران دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: انواع دستگاه تصفیه هوا در بازار موجود است ولی بهترین دستگاه تصفیه هوا علاوه بر اینکه دارای فیلتراسیون های مختلف، نظیر فیلتر هپا، فیلتر کربن، فیلتر UV و پیش فیلتر است؛ راکتور پلاسمایی نیز دارد. تمام هوا باید از این راکتور که دارای یک میدان الکتریکی قوی است، عبور کند. این راکتور تمام آلاینده‌های بیولوژیک مانند ویروس، باکتری و قارچ را در هوا بر خلاف لامپ UV با سرعت بسیار بالا تخریب و ضدعفونی می‌کند. همچنین یون‌های نانو پلاسمای منتشر شده از فیلتر پلاسمایی، امکان ضدعفونی تمام هوا و سطوحی که دارای بار آلودگی میکروبی و ویروسی هستند را دارد.
وی افزود: دستگاه تصفیه هوای  قابلیت تصفیه و ضدعفونی هوا از ۱۵۰ تا ۸۵۰ مترمکعب ساعت دبی هوای خروجی را دارا است. این دستگاه‌ها تمام مجوزها و تاییدیه‌های الزامی وزارت بهداشت را اخذ نموده است. تمام هموطنان عزیز می‌توانند بدون نگرانی از این فناوری استفاده کرده و محیط بدون ویروس کرونا و باکتری را برای خانواده و صنعت خود به ارمغان آورند.
محصل اظهار امیدواری کرد که گامی مؤثر هر چند کوچک در راستای کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت هم وطنان عزیز برداشته شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;