اینترنت پرسرعت به آذری ها رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، داشتن اینترنت پرسرعت امروزه یکی از واجبات زندگی بشری است چون انسان در طول روز برای کسب همه نوع اطلاعات از این فناوری استفاده میکند.




مدیرعامل شرکت مخابرات اردبیل گفت: ساکنان 170 روستای استان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‏مند هستند.





یاور محمدحسینی با بیان اینکه اکنون بیش از 135 هزار تلفن ثابت و یک میلیون و 80 هزار تلفن همراه در استان واگذار شده است، افزود: 70 هزار نفر از اهالی استان از اینترنت پرسرعت خانگی بهره ‏مند هستند.





وی با بیان اینکه کل شهر اردبیل و چند شهر دیگر نیز از پوشش نسل سوم تلفن همراه 3G برخوردار هستند، گفت: سایت‏های تلفن همراه اردبیل و چند شهر دیگر به نسل سوم تلفن همراه مجهز شده‌اند و امکان بهره‏برداری از آن برای هموطنانمان فراهم شده است.






 مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی گفت: امسال ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت بهره‏مند می‏شوند. بهمن اسمعیل‏زاده اظهار کرد: اکنون 500 روستای آذربایجان غرربی از اینترنت پرسرعت در استان بهره می‏برند و 500 روستای دیگر نیز تا پایان امسال به این تعداد اضافه می‏شود.





وی با توصیه مردم به بهره‏مندی از خدمات دولت الکترونیک گفت: در طول چند سال اخیر 600 کیلومتر به شبکه فیبر نوری استان اضافه شده است.





وی تصریح کرد: میزان استفاده از پهنای باند در آذربایجان غربی از سال ٨٩ تا ٩4 از 500 مگابایت به 10 هزار مگابایت رسیده که رقم بسیار بالایی است.

 

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;