«اینترنت اشیاء» وارد مرحله تازه‌ای شد

 «اینترنت اشیاء» وارد مرحله تازه‌ای شد

همکاری برای ارتقای استانداردهای اینترنت اشیاء با پیوستن ده‌ها شرکت فناوری به کنسرسیوم او آی سی وارد مرحله جدیدی شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز هدف این کنسرسیوم یافتن روش‌هایی استاندارد برای متصل کردن همه اشیا و لوازم برقی و الکترونیک به یکدیگر از طریق اینترنت است. با همه گیر شدن این استاندارد همه وسایل منزل و ساده‌ترین اشیاء مانند یک لامپ برق می‌تواند صرف نظر از سیستم عاملی که دارند با یکدیگر در ارتباط باشند. موفقیت این کنسرسیوم با توجه به تنوع شدید پلاتفورم‌ها و سیستم‌عامل‌های همراه از ضرورت فراوانی برخوردار است.

 

از جمله شرکت‌های بزرگی که به این کنسرسیوم پیوسته‌اند می‌توان به سامسونگ، اینتل، دل، ویند ریور، آتمل و .. اشاره کرد. در عین حال تامین ایمنی این وسایل در زمان اتصال آنها به یکدیگر و اینترنت نیز از جمله دغدغه‌های اعضای این کنسرسیوم است.

 

در حال حاضر کنسرسیوم یاد شده در زمینه تدوین استانداردهای خانه‌های هوشمند و فناوری های مرتبط اداری فعال شده است. این استانداردها مبتنی بر فناوری های محبوبی همچون بلوتوث، وای – فای، زد –ویر و … خواهند بود.

 

پیش از این شرکت سخت افزاری کوآلکوم همه تعداد دیگری از شرکت‌ها تحت عنوان AllSeen برای اجرای برنامه های مشابهی گرد هم آورده و حمایت 60 کشور را هم جلب کرده بود.

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;