ایمنی تجهیزات پزشکی طی فرآیند به روزرسانی بهبود یافت

هدف استاندارد صنعتی و کلیدی ISO 14971، کاهش و مدیریت ریسک های تجهیزات پزشکی است. راهنمای دقیق آن، برای بهینه سازی استفاده این تجهیزات اخیرا به روز رسانی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، گزارش فنی ISO/T 24971،  تجهیزات پزشکی  راهنمای استفاده از استاندارد ISO 14971، سند منضم استاندارد شناخته شده مدیریت ریسک ISO 14971، تجهیزات پزشکی  بهره گیری از مدیریت ریسک در تجهیزات پزشکی، است. این استاندارد که در دسامبر ۲۰۱۹ به روز رسانی شد، اصطلاحات، اصول و فرآیند مدیریت ریسک های مرتبط با تجهیزات پزشکی از جمله نرم افزارهای پزشکی (SaMD) و محصولات پزشکی تشخیصی خارج از بدن (IVD) را تعیین می کند.
گزارش فنی ISO/TR 24971 که اخیرا منتشر شد، با ارائه راهنمای دقیق در مورد بهره گیری حداکثری از این استاندارد، وضوح بیشتری به الزامات این استاندارد بخشیده و پیشنهادات و مثال های کاربردی در خصوص چگونگی تطابق با این الزامات را در بر دارد. برای تسهیل استفادهISO 14971:2019، این گزارش فنی دارای ساختار و شماره بندهای یکسان با این استاندارد است.
هر دو سند  ISO 114971و ISO/TR 24971 ، به منظور ارائه اطلاعات در مورد چگونگی شناسایی مخاطرات تجهیزات پزشکی و سنجش و مدیریت ریسک های مربوطه به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، تدوین شده اند.
هر دو سند به طور مشترک توسط کمیته های فنی ISO/TC 210،  مدیریت کیفیت و جنبه های کلی مربوط به تجهیزات پزشکی، و IEC/TC 62، تجهیزات الکتریکی در عملیات پزشکی، با مشارکت فعال قانونگذاران متعدد از سرتاسر جهان تدوین شده اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;