ایران ۴ برابر دنیا آب مصرف می‌کند

ایران ۴ برابر دنیا آب مصرف می‌کند

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه مصرف آب کشور ما چهار برابر دنیا است، گفت: در بسیاری موارد دیگر نیز اسراف فراوان داریم که باید اصلاح شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ابوالفضل رفیع در مراسم اختتامیه جشنواره مشکات ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم به همه معلمان جامعه اسلامی اظهار کرد: ما در کلان شهری مانند تهران زندگی می کنیم که نوع رفتار هر شهروند می تواند در دیگران تاثیر گذار باشد اگر قصد ما ایجاد شرایط بهتر باشد باید همه ما به عنوان شهروند نکاتی را که مربوط به زندگی شهری است را یاد گرفته و به آن عمل کنیم.

 

وی افزود: در 10 یا 15 سال اخیر دوره مدیریت شهردار فعلی روش مشارکت مردم در شهرداری اعمال شد یعنی شهرداری در برنامه ریزی و اداره شهربه دیدگاه و نظر تک تک شهروندان اهمیت می دهد.

 

 مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران عنوان کرد: سبک زندگی و نوع رفتار و کردار ما ناشی از باورهای ما است اما امروز آنچه در آیین دینی و اسلامی در باب نوع مصرف توصیه شده با رفتارهای ما سازگاری ندارد؛ به عنوان مثال مصرف آب کشور ما چهار برابر دنیا است و در بسیاری موارد دیگر نیز اسراف فراوان داریم.

وی گفت: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات رویکردی را انتخاب کرده که با استفاده از ابزارهای هنری موثر توسط شهروندان تولید می شود مشکلات حوزه مصرف را بیان کند و راهکارهای رفع این مشکل را بیان کند.

رفیع درباره آثار شرکت کنند گان در جشنواره بیان کرد: جشنواره در یک فراخوان 460 هزار اثر دریافت کرد که همه آنها به شکل هنرمندانه ای تهیه شده بودند و در تمام آنها شهروندان پیام های آموزنده خود را ثبت کرده بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدورایم با همکاری مشارکت شهروندان بتوانیم بخش ها و زیرساختهای مختلفی که در کلان شهر تهران ایجاد شده و همه به آن مباهات می کنند بتوانیم رفتارهای شهروندان که ناشی از باورهای ناب دینی و آگاهی های بالای اجتماعی است در موضوع رفتار شهروندی به عنوان نمونه و الگو به همه جوامع معرفی کنیم.

پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;