ایران نخستین کشور در تولید برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایران بعد از اینکه عظیم ترین کشور گاز و نفتی جهان است از لحاظ تولید برق نیز رتبه نخست را در بین کشورهای منطقه دارد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، در خصوص دستاوردهای صنعت برق گفت: کشور ما دارای 74 هزار مگاوات ظرفیت نامی نصب شده و 270 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی برق هستیم که این عوامل باعث شده رتبه چهاردهم را در دنیا و رتبه نخست را در منطقه داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: جهت افزایش در ظرفیت تولید انرژی برق به دنبال ساخت نیروگاه های تلمبه ذخیره ای در کشور هستیم که از همین رو مطالعاتی را در این زمینه انجام داده ایم و در صورت تامین مالی پروژه دست به احداث آنها خواهیم زد.

معاون وزیر نیرو افزود: در صرف منابع مالی الویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام است و پس از آن اگر منابع مالی اقتضا کند پروژه های جدید را در دستر کار قرار خواهیم داد.

فلاحتیان در خصوص تغییر تعرفه آب مشترکین پر مصرف گفت: در حال حاضر افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف مطرح نیست و هرگونه تغییر تعرفه با صلاحدید دولت محترم صورت میگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اگر تجدید نظری در ساختار تعرفه های صورت میگیرد به گونه ای طراحی شود که مشترکین پرمصرف را تغییر در الگوی مصرف سوق دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;