ایران شهر جدید بین المللی در ساحل خلیج فارس می سازد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ساخت نخستین شهر جدید بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور تحت عنوان شهر جدید خلیج فارس خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با رادیو اقتصاد در تشریح عملکرد این حوزه در دولت سیزدهم بیان کرد: شهرهای جدید با مأموریت مدیریت جمعیت کلانشهرها برای ایجاد یک سکونتگاه مناسب با الگوی زیست ایرانی – اسلامی تلاش دارد تا اراضی بالقوه کشور را به یک محیط مناسب شهری تبدیل کند. از سوی دیگرساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیز در در این دوره در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و در دست اقدام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه مسکن سازی متناسب با رویکرد شهرسازی در شهرهای جدید دنبال می شود، گفت: ما صرفا به دنبال ساخت مسکن نبوده و شهرسازی نیز در پروژه‌های ما حائز اهمیت است. دولت سیزدهم در کنار زندگی فردی و خانوادگی به زندگی اجتماعی شهروندان نیز اهمیت داده و به دنبال ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی آن‌ها نیز است، به همین منظور پروژه‌های روبنایی و زیربنایی و همچنین آماده‌سازی اراضی همزمان با ساخت پروژه‌های مسکونی در این حوزه به جدیت مورد پیگیری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: با تأکیدات وزیر محترم راه و شهرسازی ایجاد دسترسی سریع، ایمن و ارزان بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و همچنین بحث اشتغال زایی باید به ویژه در اقدامات و پروژه‌های عمرانی در این شهرها مورد توجه قرار گیرد.

جعفری در ادامه بر لزوم انجام مطالعات در ابعاد گوناگون در فرآیند برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری تأکید کرده و گفت: مطالعات حوزه اجتماعی و فرهنگی در این بخش اولویت داشته و زیربنای آن همزمان با ساخت مسکن و از ابتدا باید مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی ۲۷ نقطه در نوار ساحلی کشور برای ساخت شهر و شهرک های جدید گفت: این مناطق که با اهداف ارتقای اقتصاد دریا محور، پتروشیمی، مولد کشاورزی و هدایت جمعیت به نوار جنوبی انتخاب شده اند، باید با الگو و معماری جدید برمبنای زیست ایرانی – اسلامی شکل گرفته و دارای ظرفیت مناسب در حوزه اشتغال، اقتصاد و سکونتگاه با کیفیت باشند تا استقبال از آن ها طبق برنامه ریزی های انجام شده صورت بگیرد.

وی در پایان سخنان خود از ایجاد یک شهر بین المللی و متناسب با تجربه های جهانی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: ساخت شهر جدید خلیج فارس در زمینی به وسعت ۲۰ هزار هکتار در شهر بندرعباس در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است که رویکردی بین المللی داشته و تمامی مباحث فرهنگی، هویت بخشی، دانش بنیانی و هوشمندسازی را در خود جای داده است و می تواند به خوبی توانایی جوانان ایرانی در حوزه شهرسازی را در رقابت با سایر شهرهای جهان را نشان دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;