ایران در معرض خشکسالی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 45 کشور جهان در معرض خطر شدید خشکسالی قرار دارند که ایران در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد.


محمد خداپرست در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد :از ویژگی‌های مهم استان اردبیل تنوع اقلیمی، گونه‌های گیاهی ، جانوری، امکان توسعه اکو توریسم، وجود مناطق شکار ممنوع و پتانسیل لازم برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی و وجود انواع گونه‌های گیاهان دارویی است.


وی افزود: 8/7 درصد از مساحت استان اردبیل تحت مدیریت ویژه زیست محیطی است و این درحالی است که میانگین مساحت تحت مدیریت در کشور 11 درصد است.


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: تهدیدات و مخاطرات زیستی در استان وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تخریب زیستگاه‌ها ، شکارغیر مجاز و خشکسالی اشاره کرد.


خداپرست بیان کرد: تغییرات اقلیمی تا سال 1404 در 31 کشور جهان دیده خواهد شد که ایران نیز از این کشورها به شمار می‌رود، یکی از این تغییرات اقلیمی گرم شدن بی رویه زمین است که باعث خشکسالی در بیشتر مناطق دنیا می‌شود، همچنین 45 کشور در جهان در خطر خشکسالی قرار دارند که ایران در رتبه 4 این فهرست قرار دارد.


وی ادامه داد: یکی از وظایف سازمان محیط زیست استان، حفاظت ازگونه‌های نادر ودرخطر انقراض است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;