ایران؛ صادرکننده فرآورده های نفتی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نفت ایران که همیشه پرچمدار نفت جهان بوده است در تاریخ صد و ده ساله خود به جرگه صادرکنندگان فرآورده های نفتی نیز پیوست.





عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش هفته گذشته در بازدید از تحریریه شانا به مناسبت روز خبرنگار، بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و انتشار آمار و اطلاعات صحیح تاکید کرد و گفت: روز خبرنگار را به خبرنگاران حوزه نفت و انرژی بویژه خبرنگاران شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) به دلیل تلاش مضاعف برای بازتاب اخبار حوزه انرژی کشور بویژه منابع هیدروکربوری تبریک عرض می‌کنم.





وی افزود: اتفاق های خوبی پارسال و در دوران دولت یازدهم در صنعت نفت کشور رخ داده است که متاسفانه رسانه‌ها کمتر به جنبه‌های مثبت عملکرد این صنعت پرداخته‌اند.





مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که برای نخستین بار در تاریخ ١١٠ ساله نفت امسال به صادرات روزانه ٤٠٠ هزار بشکه فرآورده دست یافته‌ایم، گفت: افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به معنای کاهش خیره کننده از خام‌فروشی در کشور است.





به گفته وی، ماه گذشته ٥٠ میلیون لیتر نفت‌کوره و ١٤ میلیون لیتر نفت‌گاز صادر شده است در حالی که در سال ٩٣ ما واردکننده نفت‌گاز بودیم، بنابراین جهش قابل توجه ایران از واردکننده به صادرکننده فرآورده‌های نفتی دستاورد بزرگ وزارت نفت در دولت یازدهم به شمار می رود.

 

 

 

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;