ایده ارزان برای بازسازی سقف خانه

تاسیسات نیوز: بسیاری از افراد علاقمند به سبک معماری و قدیمی که در خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورد هستند. از این جهت پس از خرید این نوع خانه‌ها یا افرادی که خانه های قدیمی دارند بیشتربفکر بازسازی خانه خود هستند. بازسازی سقف خانه باعث می‌شود تا خانه ظاهر تمیز و زیبایی به خود بگیرد و از طرفی هم به ‎جای خرید خانه جدید و تازه سازمقرون به‎صرفه است. برای بازسازی سقف خانه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.
بسیاری از افراد علاقمند به سبک معماری و قدیمی که در خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورد هستند. از این جهت پس از خرید این نوع خانه‌ها یا افرادی که خانه های قدیمی دارند بیشتربفکر بازسازی خانه خود هستند. بازسازی سقف خانه باعث می‌شود تا خانه ظاهر تمیز و زیبایی به خود بگیرد و از طرفی هم به‎جای خرید خانه جدید و تازه سازمقرون به‎صرفه است. برای بازسازی سقف خانه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.
چرا منازل قدیمی نیاز به بازسازی سقف دارند؟
در ایران بسیاری از خانه ‌هایی که بیش از۳۰ سال ساخته شده ‌اند، نیاز به بازسازی دارند. از مشکلات خانه های قدیمی ترک برداشتن سقف خانه و نم دادن می باشد. این خانه ها پس از مدتی دچار خرابی هایی می شوند و ممکن است که سقف ریزش کند و امنیت جان ساکنان آن نیز به خطر می ‌افتد که باید برای بقای بنا به سرعت، به‎فکر بازسازی سقف خانه و تعمیر آن باشید.
از مزایای بازسازی خانه های کلنگی می توان به تنوع در خانه، تمیز شدن ظاهر خانه، وجود دیوارهای جدید به جای دیوارهای قدیمی اشاره کرد. اگر قیمت پیمانکاری ساختمان خیلی برایتان مهم است و در اولویت می باشد می توانید از پیمانکار بخواهید که ایده ارزان و در عین حال زیبا برای بازسازی سقف خانه به شما بدهد حالا اگربه‎فکر بازسازی خانه های قدیمی هستید بهتر است که با انواع سقف خانه و روش های بازسازی سقف خانه آشنا شوید که در ادامه به آن می‎پردازیم.
انواع سقف خانه
سقف نیازیت
این نوع از سقف ها، ترکیبی از تیرچه های فلزی و آرماتورهای جدا می باشند و نیازی به بتن ندارند.
سقف کامپوزیت
 سقف کامپوزیت برعکس سقف نیازیت ترکیبی از فولاد و بتن می باشد. از معایب این نوع سقف ها می توان به محدودیت های موجود به منظور اجرای آنها اشاره نمود. همچنین امکان عبور تاسیسات از درون سقف وجود ندارد. از طرفی این نوع سقف سازگاری با اسکلت های بتنی ندارد.
سقف طاق ضربی
 سقف طاق ضربی از قدیمی ترین نوع سقف ها می باشد. که به دلیل ضعف در برابر زلزله و وزن بالا، امروزه خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
سقف دال بتنی
 این نوع از سقف ها به دلیل وزن بسیار بالایی که دارند. و همچنین هزینه اجرای آنها، که نسبتا گران می باشد. خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند.
سقف های تیرچه بلوک
این نوع از سقف ها، از تیرچه، بلوک، بتن و آرماتورهای حرارتی و تقویتی ساخته می شوند. که در صورت استفاده از قالب، نیازی به استفاده از بلوک نمی باشد. در این صورت فضایی بسیار مفید برای عبور لوله های تاسیساتی درون سقف ایجاد می گردد.
سقف کناف
 به سقف هایی که از گچ پیش ساخته شده و کناف ساخته می‌شود سقف کناف گفته می‌شود. این سقف ها جذابیت و تنوع زیاد دارند علاوه بر آن کار به راحتی و به سرعت انجام می‌شود و زیبایی خاصی به خانه می بخشند که مورد توجه ایرانیان می باشد..
 سقف کاذب گچی
 متریال اصلی تشکیل دهنده آن برگه هایی از ترکیب گچ فشرده است، بر روی سقف سقف اصلی پیاده سازی و اجرا می‌شود. استفاده ازسقفف کاذب گچی به دلیل سهولت دردستیابی و دسترسی به مواد اولیه ساخت آن بسیار رایج است.
 سقف کاذب آکوستیک
این سقف یا به صورت تایل از طریق شبکه به سقف آویزان میشه یا به صورت مستقیم روی سقف نصب میشود. امروزه رنگ ها و مدل های سقف کاذب آکوستیک تنوع زیادی داره که هر کدوم زیبایی و نحوه نصب متفاوتی دارند.
 سقف کاذب شیشه‌ای
 سقف شیشه ای جدا از زیبایی بسیار زیاد به ورود نور بهتر در ساختمان بسیار کمک می‌کند. این سقف‎های کاذب ظاهر خاص و جذابی به ساختمان می‌بخشند و گزینه مناسبی برای جبران کم نوری در ساختمان محسوب می‌شوند.
روش های بازسازی سقف خانه
بازسازی حفاظتی
در بازسازی حفاظتی هدف اول، مقاوم سازی و هدف دوم زیباسازی ساختمان است. این روش قسمت های فرسوده  شناسایی و خسارات وارده به خانه را براورد می‎شود.
بازسازی سبکی
 به معنای به کارگیری حداکثری عناصراصلی بازمانده از ساختمان در بازسازی ساختمان‌های مخروبه یا بناهای تاریخی می‌باشد. در واقع  بازسازی به همان شکل اولیه است، یا دوباره‌سازی قسمتی از این بناها است به شکلی که پس از بازسازی، نمای اولیه‌ ساختمان حفظ شده و تغییری در ظاهر آن دیده نمی شود.
هزینه بازسازی خانه کلنگی
سوال مهمی که در بازسازی خانه مطرح می شود این است که هزینه بازسازی خانه کلنگی چقدر می باشد و بر چه اساسی محاسبه می شود؟ در ابتدا باید بگویم که در بازسازی ابتدا باید در مورد تمام قسمت‌های ساختمان، تحقیقات مفصلی انجام شود و پس از آن ساختارهایی که ضعیف شده ‌اند، شناسایی و با بازسازی تقویت شوند.
اول باید ببینید بازسازی خانه کلنگی شما شامل کدام یک از موارد زیر می‎شود:
  • بازسازی سقف: بازسازی سقف تاثیر چشم‎گیری بر زیبایی خانه و سقف آن دارد که در بالا به انواع آن اشاره کردیم.
  • بازسازی کف و دیوار: امروزه با توجه به تنوع زیادی مصالح برای کف و دیوارها، می توانید برای بازسازی کف و دیوار انتخاب های متنوع و زیبایی داشته باشد.
  • بازسازی آشپزخانه: قلب هر خانه‎ای آشپزخانه آن می‎باشد.می توانید با کابینت کاری جدید،تغییر کفپوش،خرید پرده جدید متناسب با دیگر عناصر خانه زیبایی آشپزخانه را چندبرابر کنید.
  • بازسازی اتاق ها: بازسازی کف‌ و دیوارهای اتاق هم بسیار حائز اهمیت است. کفپوش‌های چوبی و لمینت، آرامش بخش هستند و کفپوش ‌های سرامیکی علاوه بر عایق حرارت و صدا بودن، به راحتی تمیز می ‌شوند.
خیلی از افراد همزمان با بازسازی خانه علاوه بر تقویت بافت های قدیمی به‎فکر زیباسازی و حتی مدرن کردن خانه‎های خود می باشند که قطعا هزینه بیشتری در برمی‎گیرد.
همانطور که دربالا گفته شد در بازسازی خانه های کلنگی باید هزینه‌ های خرید مواد و مصالح، هزینه‌ تعمیرات، هزینه‌ تخریب بعضی قسمت‌ها، هزینه‌ طراحی، هزینه‌ تغییر دکوراسیون، هزینه‌ کارگران، هزینه بازسازی لوله‎ها و پیمانکاران و مهندسان را هم مورد توجه قرار دهید و سپس برای اقدام جهت بازسازی خانه تصمیم بگیرید.
اجرا کنندگان پروژه‌، گاهی هزینه بازسازی خانه را به صورت روزانه و در بعضی مواقع به صورت متراژی انجام می دهند. پس برای محاسبه هزینه بازسازی خانه کلنگی و قیمت پیمانکاری ساختمان باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید.
نتیجه گیری
با بازسازی خانه می ‌توان حتی بر قیمت و زیبایی یک خانه افزود و کیفیت زندگی ساکنین آن را بهبود بخشید. به‎طور کلی هزینه‌ بازسازی خانه کلنگی از هزینه‌ ساخت آن  یا خرید خانه جدید کمتر و به‎صرفه تر است بخصوص که اگر از ایده ارزان برای بازسازی سقف خانه بهره بگیرید. پس اگر خانه‎ی شما هم دچار فرسودگی شده است، زمان را از دست ندهید و برای بازسازی آن هرچه سریع‎تراقدام کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;