اگر می خواهید هود آشپزخانه بخرید ، بخوانید

اگر تا به حال زنگ هشدار دود را در آشپزخانه خود تنظیم باشید ، می‌دانید که داشتن یک هود آشپزخانه خوب چقدر مهم است. اما چگونه می‌توانید بفهمید که هود آشپزخانه مناسب برای شما کدام است ؟ هنگام انتخاب هود آشپزخانه همانطور که ویژگی‌های خاصی در ذهن شما است ، باید به این چند مورد که در این متن اشاره کرده‌ایم نیز توجه کنید.
  1. سیستم تهویه
سیستم اگزوز مجرایی ، که سیستم تهویه نیز گفته می‌شود ، از کانال هایی به عنوان کانال هوایی برای خارج کردن هوای محیط آشپزخانه به بیرون از خانه استفاده می‌کند. واضح است که کلمه کلیدی در اینجا “بیرون” است. به عبارت دیگر ، شما نمی‌توانید هود آشپزخانه را در فضای داخلی خانه نصب کنید. احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که بهتر است هود آشپزخانه خود را به یک دیوار بیرونی نصب کنید. به این ترتیب ، کانالی که برای تهویه استفاده می‌شود، کوتاهتر و کارآمدتر است. هرچه از دیوار بیرونی دورتر باشید ، نصب لوله کشی و هود پیچیده تر و گرانتر خواهد بود.
با سیستم تهویه بدون مجرای یا سیستم بدون تهویه ، هوا فیلتر می‌شود ، تمیز می‌شود و به جای اینکه به بیرون هدایت شود ، به آشپزخانه باز می‌گردد. همانطور که تصور می کنید ، این سیستم ها به طور کلی نسبت به سیستم های دارای کانال کارآیی کمتری دارند و نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری با تمیز کردن منظم و تعویض فیلتر آنها دارند. بنابراین خوب است که از قبل بدانید که چه انتظاری باید از هود آشپزخانه خود داشته باشید.
  1. چیدمان آشپزخانه شما
چیدمان آشپزخانه شما مشخص خواهد کرد که چقدر از فضای آشپزخانه را برای نصب آن نیاز دارید و بهترین حالت برای نصب هود آشپزخانه در خانه شما چگونه است. یک روش خوب برای انتخاب اندازه آن این است که هود باید بین ۲۴ تا ۳۰ اینچ (۶۰-۷۶ سانتی متر) بالای اجاق گاز باشد ، اما همیشه توصیه های تولیدکننده را بخوانید تا مطمئن شوید.
بسته به نوع هود آشپزخانه ، برخی از آنها می‌توانند بر روی دیوار نصب شوند ، داخل کابینت شما قرار بگیرند  و یا از سقف آشپزخانه آویزان شوند. حتی نوعی از هود آشپزخانه نیز وجود دارند که می‌توان در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید ، پنهان کنید. یکی دیگر مدل های هوشمندی که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند ، هود آشپزخانه downdraft است. این هود به گونه ای طراحی شده است که از یک سوراخ موجود در سطحی بیرون بیاید و به راحتی تمام هوای داخل آشپزخانه را به خارج آن خانه هدایت کند.
  1. قدرت فن
اندازه آشپزخانه تعیین می‌کند که قدرت فن هود آشپزخانه شما چقدر باید باشد تا هوا را پاک کند و از بوهای شدید هنگام پخت و پز جلوگیری کند. برای تعیین نیازهای شما ، ارتفاع سقف آشپزخانه را با طول و عرض آن ضرب کنید تا حجم آشپزخانه شما به دست آید.
طول آشپزخانه × عرض آن × ارتفاع آشپزخانه = حجم آشپزخانه
در حالت ایده آل ، شما باید یک هود آشپزخانه مناسبی انتخاب کنید که حداقل هشت بار در هر ساعت قادر به تعویض یا تمیز کردن هوا در آن مکان باشد.
  1. محاسبه انرژی هود آشپزخانه
با یک حساب ریاضی ساده می‌توانید بفهمید که هود آشپزخانه در هر ساعت چه مقدار هوا می‌تواند از محیط آشپزخانه به بیرون منتقل کند و CFM واحدی برای اندازه گیری قدرت فن است و مخفف ” مکعب فوت در دقیقه است”. به عنوان مثال ، یک فن هود تهویه با CFM A1000 می‌تواند تمام هوا را از محیطی به اندازه ۱۰ فوت × ۱۰ فوت ×۱۰ فوت (۱۰۰۰ فوت) در یک دقیقه خارج کند. برای تعیین اینکه یک هود خاص در هر ساعت چه مقدار هوا می‌تواند تهویه کند ، کافیست آن CFM را با ۶۰ ضرب کنید (دقیقه در یک ساعت).
  1. در نظر گرفتن صدای هود آشپزخانه
شما می‌توانید یک هود آشپزخانه بسیار قدرتمند را انتخاب کنید ، اما اگر صدای زیادی ایجاد کند ، احتمالاً فایده ای ندارد. در عوض ، متخصصان پیشنهاد می‌کنند به جای این که از یک مدل بزرگ استفاده کنید ، مدلی را انتخاب کنید که با کشیدن هوا به سمت لبه ها یا محیط پیراهن هود کار کند. این کار نه تنها باعث می‌شود که هود کارآمدتر باشد بلکه در کاهش صدای آن نیز تاثیر زیادی دارد. در صورت امکان ، قبل از خرید هود مورد نظر ، در فروشگاه یا نمایشگاه از فروشنده بخواهید تا آن را روشن کند و از میزان صدای آن مطمئن شوید.
  1. مدل های متنوع هود آشپزخانه
به طور طبیعی ، مطمئنا دوست دارید وسیله ای که می‌خرید با ظاهر آشپزخانه و دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد و مطابق با سلیقه شخصی شما باشد. بنابراین می‌خواهید مدل های مختلفی را که در بازار موجود است ، ببینید و از نحوه نگه داری و نظافت آن اطلاع داشته باشید و مواردی مانند ، سطح براق آن ، جنس آن مثل جنس استیل ضدزنگ یا برنج و غیره را در نظر بگیرید. همچنین باید ظاهر کلی خانه خود را به خاطر بسپارید ، به این معنی که سبک خانه شما مدرن است یا سنتی و غیره ، تا یک مدل هود آشپزخانه متناسب با سبک معماری کلی خانه خود تهیه کنید. در نهایت ، انتخاب هود به شما بستگی دارد که چقدر بخواهید با آشپزخانه هماهنگ باشد. در صورتی که می‌خواهید یک انتخاب جسورانه داشته باشید ، می‌توانید از مدلی استفاده کنید که از سایر مدل ها متمایز است و یا از یک رنگ چشمگیر استفاده کنید.
  1. در نظر گرفتن هزینه ها
مانند تمام لوازم خانگی ، هود آشپزخانه نیز دارای قیمت های مختلفی است. اندازه ، توان ، جنس و امکانات ویژه هود مانند سنسورهای گرما ، خاموش شدن خودکار و نوع روشنایی داخلی همه بر هزینه هود تأثیر می‌گذارد. قبل از مراجعه به فروشگاه تحقیق خود را انجام داده و قیمت های آن را به صورت آنلاین مقایسه کنید تا بتوانید بودجه ای برای خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید که هزینه نصب را نیز در نظر بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که نیروی کار و لوازمی که حین نصب استفاده میشود مانند کانال ها و اتصالات می‌توانند موجب افزایش هزینه شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;