اگر قصد تغییر دکوراسیون کابینت های خود را دارید بخوانید

تاسیسات نیوز: یکی از کارهای مهم برای دکوراسیون شیک خانه، انتخاب درست کابینت آشپزخانه است. کابینت، به فضای آشپزخانه روح می‌بخشد و باعث زیبایی و جذابیت این قسمت از خانه می‌شود. به همین دلیل است که یکی از بهترین کارها برای تغییر دکوراسیون خانه، انتخاب کابینت شیک و جدید است. قبل از سفارش ساخت کابینت، ابتدا بهتر است رنگ کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید.
رنگ کابینت باید با سایر اجزای آشپزخانه مانند وسایل برقی، کفپوش، پرده آشپزخانه و دیوارها هماهنگی داشته باشد. امروزه، انواع مدل های کابینت آشپزخانه با رنگ های متنوع وجود دارد و شما می‌توانید رنگ کابینت آشپزخانه را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.
در این نوشته، با محبوب‌ترین و بهترین رنگ‌ها برای ساخت کابینت آشپزخانه آشنا خواهید شد و می‌توانید بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید. اگر قصد دارید که برای منزل خود کابینت انتخاب کنید و با نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.
رنگ کابینت آشپزخانهانتخاب رنگ کابینت آشپزخانه
اصول مهم در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه
کابینت، به آشپزخانه هویت می‌دهد و حس گرما و آرامش را به داخل آشپزخانه می‌آورد. با انتخاب درست کابینت، مشاهده خواهید کرد که آشپزخانه شما به زیباترین مدل کابینت مجهز می‌شود و محیطی زنده و باطراوت در منزل شما به وجود می‌آید.
برای انتخاب بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه، به نکات زیر توجه کنید:
۱- متراژ آشپزخانه:
اولین و مهم‌ترین نکته برای انتخاب رنگ کابینت، متراژ آشپزخانه است. اگر آشپزخانه شما بزرگ و دلباز است، برای انتخاب رنگ کابینت محدودیتی ندارید و می‌توانید از میان انواع رنگ‌های روشن و تیره، گزینه دلخواه خود را مشخص کنید.
اما اگر متراژ آشپزخانه شما کم است و فضای کوچکی در آشپزخانه وجود دارد، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید تا فضای آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد. انتخاب کابینت با رنگ‌های مشکی، طوسی تیره، سرمه‌ای و… برای کابینت‌های آشپزخانه کوچک باعث می‌شود که فضای آشپزخانه محدود و دلگیر باشد. در نتیجه این موضوع هم در دکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارد و هم انرژی خوب آشپزخانه را کاهش می‌دهد. بنابراین، برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک، حتماً از بین رنگ‌های روشن انتخاب خودتان را انجام دهید تا آشپزخانه‌ای زیبا و دلباز داشته باشید.
دکوراسیون داخلیتوجه به متراژ آشپزخانه در انتخاب رنگ کابینت
۲- جنس کابینت:
امروزه، انواع مدل‌های کابینت با متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند و تنوع زیادی دارند. برای انتخاب جنس کابینت، باید به بودجه، سلیقه و محل زندگی خود توجه داشته باشید.
اگر متریال‌های ساخت کابینت آشپزخانه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که در برخی از متریال‌ها، محدودیت طرح و رنگ وجود دارد. به همین دلیل است که برخی از جنس‌های کابینت، از نظر رنگ‌بندی محدودیت دارند و تنها در چند رنگ خاص تولید می‌شوند. مثلاً انواع مدل های کابینت هایگلاس با ورق‌های تک رنگ ساخته می‌شوند و شما نمی‌توانید طرح‌های دلخواه خودتان را روی کابینت داشته باشید. در حالی که کابینت های وکیوم با تنوع زیادی از طرح و رنگ تولید می‌شوند و شما می‌توانید طرح و شکل کابینت را خیلی راحت انتخاب کنید.
حالا اگر به طرح چوب و سنگ روی کابینت علاقه دارید، خوب است به سراغ کابینت های ممبران بروید؛ زیرا روی کابینت ممبران می‌توان انواع طرح‌های سنتی، کلاسیک و مدرن را اجرا کرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.
بنابراین برای سفارش ساخت کابینت آشپزخانه، به جنس و ورقه‌های کابینت توجه داشته باشید و بهترین رنگ و مدل کابینت آشپزخانه را برای منزل خود انتخاب کنید.
چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیمچگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم ؟
۳- رنگ‌های موجود در آشپزخانه:
برای انتخاب رنگ کابینت، باید به سایر فضاهای داخل آشپزخانه مانند رنگ دیوارها و کف آشپزخانه توجه کرد و با توجه به این بخش‌ها، تصمیم‌گیری نهایی را انجام داد. متاسفانه بسیاری از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند و پس از نصب کابینت متوجه می‌شوند که بین رنگ کابینت و رنگ دیوارهای آشپزخانه هماهنگی وجود ندارد و فضای آشپزخانه ناهماهنگ و آشفته شده است!
بنابراین قبل از سفارش ساخت کابینت آشپزخانه، خوب به تمام بخش‌ها توجه کنید و کابینتی را انتخاب کنید که با دیوارها و کف آشپزخانه شما هماهنگ باشد و به زیبایی و جذابیت بیشتر خانه شما کمک کند.
رنگ کابینت جدیدتوجه به دکوراسیون خانه برای انتخاب رنگ کابینت جدید
۴- میزان نورگیر بودن آشپزخانه:
یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت، توجه به میزان نور موجود در محیط آشپزخانه است. اگر آشپزخانه شما نورگیر و زیبا است، محدودیتی برای انتخاب رنگ کابینت ندارید و می‌توانید از میان انواع رنگ‌های تیره، رنگ‌های خنثی و رنگهای روشن، کابینت دلخواه خود را انتخاب کنید. در آشپزخانه‌های بزرگ و پرنور، نور به اندازه کافی وجود دارد و به همین دلیل فضای آشپزخانه زنده و جذاب است.
اما در آشپزخانه‌هایی که نورگیر نیستند، بهتر است برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کمی محتاط‌تر باشید و به سراغ رنگ‌های روشن و کابینت‌های هایگلاس بروید تا محیط آشپزخانه روشن و پرنور شود. رنگ‌های روشن، نور را بیشتر بازتاب می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که نور کلی آشپزخانه شما بیشتر شود. همچنین متریال هایگلاس، به‌خاطر شفافیت زیادی که دارد و قابلیت بازتاب دهندگی نور، میزان نور آشپزخانه را بیشتر می‌کند و این موارد کمک می‌کند که آشپزخانه شما نور بیشتری داشته باشد.
بهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچکبهترین ترکیب رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچک
۵- توجه به دکوراسیون کلی خانه:
فضای آشپزخانه، معمولاً در معرض دید دیگران قرار دارد و یکی از نقاط مهم خانه است. بسیاری از مهمانان، در زمان نشستن در اتاق پذیرایی، می‌توانند آشپزخانه را ببینند. به همین خاطر است که انتخاب کابینت مناسب و هماهنگی کابینت‌ها با دکوراسیون کلی خانه، اهمیت بسیار زیادی دارد.
برای انتخاب رنگ کابینت، بهتر است به این موضوع توجه کنید که دکوراسیون کلی خانه شما به چه سبکی است و چه رنگ‌هایی در منزل شما وجود دارد؟ سپس با توجه به دکوراسیون کلی خانه خود، رنگ کابینت و مدل آن را انتخاب کنید.
مثلاً اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، بهتر است به سراغ کابینت‌های روشن با منبت کاری و تراش کاری بروید تا این سبک در آشپزخانه شما نیز اجرا شود. اگر به سبک مدرن علاقه دارید و دکوراسیون سایر بخش‌های منزل شما به صورت مدرن انجام شده است، کابینت‌های ساده با رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. همینطور سایر سبک ها نظیر سبک دکوراسیون انگلیسی و روستیک و … نیز می بایست به همخونی و تناسب رنگ و مدل کابینت و سایر اجزای دکوراسیون منزل دقت شود.
بنابراین شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود، رنگ و مدل کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید.
ساخت کابینتتوجه به دکوراسیون داخلی خانه در انتخاب رنگ کابینت
۶- توجه به مدل‌های جدید کابینت:
یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، توجه به مدل‌های جدید کابینت است. برای انتخاب کابینت، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که همواره جذاب و زیبا باشد. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که برای سفارش کابینت، خیلی سریع تصمیم‌گیری می‌کنند و کابینت‌های قدیمی را برای منزل خود نصب می‌کنند. در صورتی که شما باید هم به مدل‌های جدید کابینت توجه داشته باشید و هم فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و در پایان، زیباترین مدل‌ کابینت را در آشپزخانه خود نصب کنید.
بعضی از رنگ‌ها و مدل‌های کابینت، همواره جذاب و پرطرفدار هستند. کابینت آشپزخانه طوسی، کابینت سفید و کابینت نسکافه‌ای از جمله کابینت‌هایی هستند که همواره زیبا و محبوب بوده‌اند و جذابیت خود را در طول زمان حفظ کرده‌اند.
بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچکرنگ کابینت ام دی اف سفید طوسی
محبوب‌ترین و بهترین رنگ‌ها برای رنگ کابینت آشپزخانه
حالا که نکات مهم برای انتخاب کابینت را مطالعه کردید، نوبت به انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه می‌رسد. در این قسمت، شما با ۱۰ مورد از محبوب‌ترین و بهترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه آشنا خواهید شد و می‌توانید از میان این رنگ‌ها، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.
۱- کابینت ام‌ دی‌ اف طوسی:
طوسی، یکی از رنگ‌های خنثی و محبوب است که به‌راحتی با سایر رنگ‌ها ست می‌شود. رنگ طوسی با طیف‌های مختلف از روشن تا تیره وجود دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه است. یکی از مزایای کابینت طوسی این است که دیرتر کثیف می‌شود و آلودگی‌ها را نشان نمی‌دهد. اگر به دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه علاقه دارید، کابینت طوسی را برای منزل خود انتخاب کنید و از فضای دلنشین آشپرخانه خود لذت ببرید.
انتخاب رنگ طوسی روشن برای کابینت، آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. رنگ طوسی تیره نیز برای فضاهای بزرگتر مناسب است. امروزه کابینت طوسی با ترکیب دستگیره‌های چوبی و فلزی تولید می‌شوند. اگر جذابیت کابینت برای شما اهمیت دارد، لازم است بدانید که کابینت طوسی از جمله گزینه‌هایی است که همواره جذاب است و از مد نمی‌افتد.
در کنار کابینت‌های طوسی، شما می‌توانید از وسایل برقی نقره‌ای و سفید استفاده کنید؛ زیرا این رنگ‌ها با رنگ طوسی هماهنگ هستند.
همچنین طوسی یکی از گزینه‌های عالی برای انتخاب رنگ کمد دیواری است و برای فضاهای مدرن و مینیمال بسیار مناسب خواهد بود.
کابینت طوسیکابینت طوسی
۲- کابینت ام‌ دی‌ اف سفید:
سفید، رنگی خاص و جذاب است که با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. اگر در انتخاب رنگ کابینت مردد هستید، به سراغ کابینت‌های سفید بروید و فضایی شیک و مدرن را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. کابینت سفید با اکثر رنگ‌ها ست می‌شود و یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک است.
انتخاب کابینت سفید آشپزخانه، باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر و پرنورتر به نظر برسد و به همین دلیل برای آشپزخانه کوچک و کم نور بسیار مناسب است. همچنین سفید، القاکننده حس آرامش و تمیزی است و زیبایی فضا را چندین برابر می‌کند.
رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد و هرگز قدیمی نمی‌شود. امروزه انواع مدل های کابینت سفید با ورق‌ ام دی اف و ورق هایگلاس تولید می‌شود که بسیار زیبا هستند. بعضی از مدل‌های کابینت سفید براق هستند و بعضی‌ها به صورت مات تولید می‌شوند.
اگر دوست دارید کابینت شما درخشش بالایی داشته باشد و فضا را پرنورتر نشان دهد، به سراغ کابینت هایگلاس سفید بروید؛ اما اگر به کابینت براق علاقه‌ای ندارید، به سراغ کابینت سفید مات بروید.
کابینت سفیدکابینت سفید
۳- کابینت ام‌ دی‌ اف قهوه‌ای:
یکی دیگر از رنگ‌های جذاب برای کابینت‌های آشپزخانه، رنگ قهوه‌ای است که محبوبیت زیادی در ایران دارد. کابینت قهوه‌ای نیز طیف‌های متنوعی دارد و شما می‌توانید از میان انواع رنگ‌های روشن و تیره، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.
کابینت قهوه‌ای برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا و نورگیر خوب بسیار مناسب است و هماهنگی زیادی با پارکت و کفپوش دارد.
اگر به کابینت قهوه‌ای علاقه دارید، حواستان باشد که دیوارها و سقف آشپزخانه را با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی کنید. همچنین وسایل آشپزخانه باید از میان رنگ‌هایی مانند سفید، کرمی و شیری انتخاب شوند تا میان رنگ‌های تیره و روشن، تعادل و هماهنگی به وجود بیاید و نمای آشپزخانه شما لوکس شود.
کابینت ام دی اف قهوه ایکابینت ام دی اف قهوه ای
۴- کابینت ام‌ دی‌ اف کرمی:
کابینت کرمی نیز از جمله گزینه‌های لوکس و جذاب است که به‌راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود. انتخاب کابینت کرمی نیز باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگ به نظر برسد. همچنین کابینت کرمی با انعکاس نور، کمک می‌کند که آشپزخانه شما دلبازتر و روشن‌تر شود.
کرمی از جمله رنگ‌های ساده و جذاب است که هرگز قدیمی نمی‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از خانم‌ها به کابینت کرمی علاقه دارند. اگر به دنبال رنگی جذاب و لوکس هستید که دکوراسیون خانه شما را زیباتر کند، رنگ کرمی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
کابینت ام دی اف کرمیکابینت ام دی اف کرمی
۵- کابینت ام‌ دی‌ اف مشکی:
اگر دوست دارید که آَشپزخانه شما فضایی بسیار لوکس و لاکچری داشته باشد، به سراغ کابینت‌های مشکی بروید.
کابینت مشکی مات، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن است و به دلیل عدم بازتاب نور، فضا را کوچکتر نشان می‌دهد. بهتر است کابینت مشکی مات با سایر رنگ‌ها مانند طوسی، سفید و قهوه‌ای ترکیب شود تا جذاب‌تر و زیباتر شود. کابینت مشکی مات برای آشپزخانه‌های بزرگ با سبک مینیمال و مدرن مناسب است.
نصب کابینت مشکی براق در آشپزخانه، با بازتاب نور همراه است و به همین دلیل، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین براق بودن و درخشندگی این کابینت‌ها باعث می‌شود که فضای آشپزخانه بسیار لوکس و لاکچری شود.
بهتر است کابینت مشکی را برای آشپزخانه‌های بزرگ و نورگیر نصب کنید و زیبایی محیط را با نورپردازی (لایتینگ کابینت) بیشتر کنید.
کابینت ام دی اف مشکیکابینت ام دی اف مشکی
۶- کابینت ام‌ دی‌ اف نسکافه‌ای:
یکی از جدیدترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه، رنگ نسکافه‌ای است. نسکافه‌ای، رنگی بین قهوه‌ای و کرم است که به محیط آشپزخانه گرما می‌بخشد و فضا را بسیار دلپذیر و شیک می‌کند. کابینت نسکافه‌ای در سبک دکوراسیون مدرن طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید کابینت نسکافه‌ای را با سایر رنگ‌ها مانند سفید، شیری و قهوه‌ای ترکیب کنید تا جذابیت محیط آشپزخانه بیشتر شود.
کابینت رنگ نسکافه ایرنگ کابینت نسکافه ای مات
۷- کابینت سفید طلایی مدرن:
انتخاب کابینت با رنگ سفید و طلایی، جلوه و شکوه آشپزخانه شما را بیشتر می‌کند و برای آشپزخانه عروس بسیار مناسب است. رنگ سفید و طلایی، دو رنگ جذاب و محبوب هستند که قرار گرفتن آنها در کنار هم، ترکیبی دوست داشتنی و خاص را ایجاد می‌کند.
اکثر مدل‌های کابینت سفید طلایی با ورق‌های هایگلاس تولید می‌شوند. شما می‌توانید بدنه کابینت را به رنگ سفید انتخاب کنید و برای دستگیره کابینت و حاشیه‌های آن به سراغ رنگ طلایی بروید. این کابینت‌های مدرن، هم برای آشپزخانه‌های کوچک و هم برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند.
اگر به دنبال طرحی شیک و لاکچری برای انتخاب کابینت آشپزخانه هستید، کابینت هایگلاس سفید طلایی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود که نمای آشپزخانه شما را کاملاً تغییر می‌دهد. بعد از بررسی قیمت ساخت کابینت، متوجه خواهید شد که این کابینت‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه و خوش قیمت هستند و به همین دلیل است که در ایران، محبوبیت بالایی دارند.
در تصویر زیر، بدنه کابینت‌ها سفید است و دستگیره‌های کابینت به رنگ طلایی انتخاب شده‌اند.
رنگ کابینت سفید طلاییرنگ کابینت سفید طلایی
۸- کابینت سفید و طوسی:
اگر به کابینت‌های دو رنگ علاقه دارید، بهتر است به نصب کابینت‌های سفید و طوسی فکر کنید و از جذابیت این کابینت‌ها لذت ببرید. امروزه انواع کابینت طوسی و سفید با طرح‌های خاص و شیک تولید می‌شوند و با انواع دکوراسیون‌ها هماهنگ هستند. با نصب کابینت سفید طوسی ام دی اف یا هایگلاس، احساس گرما و صمیمیت در آشپزخانه به وجود می‌آید و انرژی مثبت این قسمت از خانه چندین برابر می‌شود.
در تصویر زیر، نمونه‌ای از کابینت طوسی روشن و سفید را مشاهده خواهید کرد که با دکوراسیون مدرن آشپزخانه کاملاً هماهنگ است:
رنگ کابینت سفید با چه رنگی ست میشودکابینت طوسی کمرنگ و سفید
در تصاویر زیر نیز نمونه‌های دیگری از کابینت سفید و طوسی را مشاهده خواهید کرد:
رنگ کابینت سفید طوسی
رنگ کابینت سفید طوسی
کابینت سفید با نوار طوسی
کابینت سفید با نوار طوسی
کابینت سفید طوسی روشن
کابینت سفید طوسی روشن
۹- کابینت قهوه‌ای سوخته و سفید:
یکی از مزایای کابینت قهوه‌ای این است که می‌توان آن را با انواع رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید و شیری ترکیب کرد و مدلی زیبا و جذاب را به وجود آورد. نصب کابینت قهوه‌ای و سفید، به خلق محیطی خاص و کلاسیک در آشپزخانه شما کمک می‌کند و هم برای خانه‌های مدرن و هم برای دکوراسیون‌های قدیمی مناسب است.
کابینت قهوه‌ای با انواع کفپوش‌ها و وسایل چوبی متناسب است و حس گرما را به آشپزخانه منزل شما می‌آورد.
اگر قصد بازسازی آشپزخانه را دارید و می‌خواهید که فضای آشپزخانه خود را کاملاً تغییر دهید، می‌توانید کابینت قهوه‌ای و سفید را برای منزل خود انتخاب کنید تا از فضای چشم‌نواز آشپزخانه لذت ببرید.
کابینت قهوه ای روشنکابینت سفید و قهوه ای
در تصاویر زیر، مدل‌های دیگری از کابینت‌های قهوه‌ای را مشاهده خواهید کرد:
کابینت قهوه ای روشن
رنگ قهوه ای روشن برای کابینت
کابینت سفید قهوه ای
کابینت سفید قهوه ای
کابینت قهوه ای روشن
انتخاب کابینت قهوه ای برای آَشپزخانه
۱۰- کابینت ام‌ دی‌ اف مشکی طوسی:
کابینت طوسی مشکی از جمله کابینت‌های بسیار زیبا و جذاب است که با سبک دکوراسیون مدرن هماهنگی زیادی دارد.
بعد از انتخاب کابینت طوسی مشکی، بهتر است از وسایل نقره‌ای (سیلور) در آشپزخانه استفاده کنید؛ زیرا بین رنگ‌های مشکی، طوسی و نقره‌ای هماهنگی خوبی وجود دارد و به ایجاد فضایی دلنشین در آشپزخانه کمک می‌کند.
علاوه بر این موارد، پس از نصب کابینت طوسی و مشکی، بهتر است از وسایل چوبی و گیاهان سبز در آشپزخانه خود استفاده کنید تا انرژی و گرمای محیط آشپزخانه بیشتر شود.
کابینت طوسی و مشکیکابینت طوسی و مشکی
علاوه بر این، کابینت طوسی نقره ای نیز برای دکوراسیون مدرن گزینه بسیار خوبی خواهد بود.
کابینت طوسی مشکیکابینت طوسی نقره ای
جمع‌بندی مطالب
در این نوشته، راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را مطالعه کردید. همچنین با بعضی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه آشنا شدید. شما می‌توانید رنگ کابینت‌های منزلتان را از میان این گزینه‌ها انتخاب کنید و از زیبایی آشپزخانه خود لذت ببرید.
از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;