اکتشاف لوک اویل در میدان نفتی ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت نفت لوک اویل روسیه مطابق قرارداد مطالعه مشترک زمین شناسی و ژئوفیزیکی اکتشافی با ایران به اکتشاف دو میدان نفتی در منطقه دشت آبادان در خوزستان و یک حوزه نفتی در شمال خلیج فارس را انجام می‌دهد.



خبرگزاری ایتارتاس از آغاز اجرای قرارداد اکتشاف دو میدان نفتی در ایران از سوی شرکت نفت لوک اویل خبر داده است. این رسانه روسی گزارش داد: ارزش این قرارداد 6 میلیون دلار است و شرکت لوک اویل قصد دارد در پروژه‌های نفتی ایران مشارکت داشته باشد.




ایتارتاس افزوده است: با اجرای برجام و برنامه لغو تحریم ها، ایران از اوایل ماه ژانویه فروش گسترده نفت و بهره برداری از میدان‌های نفتی را آغاز کرده است و مقام‌های ایرانی در صددند در عرصه اکتشاف و مطالعات ژئوفیزیک میدان‌های نفتی از مشارکت شرکت‌های خارجی بهره بگیرند.




اکتبر سال گذشته هیات بلندپایه اقتصادی و صنعتی روسیه به سرپرستی «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه به تهران سفر کرد که همکاری‌های نفتی یکی از موضوع‌های اصلی مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.





براساس گزارش‌های انتشار یافته، در این سفر بر گسترش همکاری‌های شرکت لوک اویل با ایران تاکید شد و دو کشور در نوامبر سال گذشته موافقت نامه همکاری در عرصه مطالعات ژئوفیزیک و اکتشافی را امضا کردند.




لوک اویل پیش از تحریم‌های یکجانبه ضد ایرانی اتحادیه اروپا و آمریکا با حضور در یک کنسرسیوم در میدان اناران کارهای اکتشافی انجام می‌داد که در جریان آن میدان نفتی آذر و چنگوله کشف شد.





بلوک نفتی اناران سال 1384 با مشارکت شرکت‌های استات اویل هیدرو نروژ و لوک‌اویل روسیه در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام با ذخیره قابل برداشت 400 تا 650 میلیون بشکه نفت خام کشف شد که در دماغه کوه‌های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام بین دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.





وحید علی اکبروف رئیس شرکت نفتی روسی «لوک اویل» آذرماه گذشته برای ازسرگیری همکاری‌ها با ایران ابراز آمادگی و علاقه‌مندی کرد.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;