اَبَرپروژه مسکن ملی بستر ارتباطی نظام مهندسی و وزارتخانه مسکن

به گزارش تاسیسات نیوز؛  جلسه‌ای با حضور رییس و برخی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با رییس و برخی از معاونان این مرکز برگزار و از آزمایشگاه‌های بازدید شد.
در این جلسه مهندس علی کریمی آنچه ریاست سازمان، مهندس فرامرز صدیق‌مقدم نایب‌رییس اول سازمان، مهندس امیدرضا ریاحی دبیر سازمان و مهندس غلامرضا خوش‌گفتار منفرد عضو هیئت‌مدیره با دکتر حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بحث و گفتگو پرداختند.
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حال حاضر نیاز داریم تا رابطه نزدیک‌تری با مرکز تحقیقات، راه و شهرسازی به منظور تعامل و همکاری‌های بیشتر برقرار کنیم. مهندس کریمی آنچه با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این در سال ۹۸ منعقد شده ولی اکنون مغفول مانده تصریح کرد: برای سرآغاز یک تعامل پویا و عملگرا، پیشنهاد تشکیل یک کمیته اجرایی و برگزاری جلسات ماهانه را داریم. چراکه با همکاری نزدیک‌تر و استفاده از خدمات دو طرف می‌توان شاهد اتفاقات بهتر بود.

در ادامه جلسه مهندس ریاحی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مدرن تصریح کرد: در حال حاضر از نگاه سنتی در بحث طراحی، نظارت، اجرا و حتی مصالح رنج می‌بریم. همچنین غفلت از موضوعات مهمی مانند مبحث ۲ و مبحث ۱۱ مقررات ملی ساختمان مشکلات متعددی را پدید آورده است. به گفته دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با توجه تفاهم‌نامه‌هایی که پیش‌تر بین دو طرف شکل گرفته بود، پایه‌های یک همکاری مناسب شکل گرفته است و امیدواریم که در آینده بتوانیم با رصد بین‌المللی در حوزه آموزش، رویکردی نوین به فناوری‌های مدرن داشته باشیم.

مهندس خوش‌گفتار منفرد عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز در ادامه اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی سازمان می‌بایست با همکاری طرفین، به موضوع تولید محتوای آموزشی و استفاده از مشوق‌های مناسب به‌منظور ایجاد فضایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بپردازیم. از سوی دیگر آموزش کلاسیک در فضای دانشگاهی موجب دور شدن از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان شده است و امیدواریم مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی در این زمینه ریل‌گذاری کند.

در ادامه این جلسه دکتر محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تغییرات در مدیریت جدید این مرکز، ابر پروژه نهضت ملی مسکن را بستر مناسبی برای ترویج فناوری‌های جدید تلقی کرد و آن را یک کارگاه بزرگ برای جذب بخش خصوصی برشمرد. به گفته دکتر حیدری همکاری و تعامل دو طرف در ادامه می‌تواند منجر به حصول نتایج خوبی شود.

در پایان این جلسه اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و برخی از معاونین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آزمایشگاه‌های تخصصی این مرکز بازدید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;