اولین کشور عاری از سوخت های فسیلی جهان

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دولت سوئد ۴٫۴ (میلیارد کرون) ۳۵۴ میلیون یورو) از بودجه سال ۲۰۱۶ خود را برای رهایی از سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ سرمایه گذاری می کند.

 

سوئد سرمایه گذاری در تکنولوژی پاک و انرژی های تجدیدپذیر را تقویت می کند. هدف این دولت اسکاندیناوی این است که تا سال ۲۰۵۰ از طریق سرمایه گذاری سنگین در انرژی های بادی و خورشید، شبکه های هوشمند و حمل و نقل پاک اولین کشور عاری از سوخت های فسیلی جهان شود.

 

دو سوم تولید برق سوئد از منابع پاک و کم کربن تامین شد و کشور با برنامه ریزی برای افزایش هشت برابری سرمایه گذاری در فوتولتاییک ها به میزان ۳۹۰ میلیون کرون بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بهبود این میزان را هدف گرفته است.

 

این افزایش بودجه از طریق مالیات های سنگین روی سوخت های نفتی و گازوئیلی و نیز بسته شدن واحدهای هسته ای و هواپیمایی و فروش معادن ذغال سنگ تامین می شود.

 

اولویت قراردادن اقدامات اب و هوایی در اسکاندیناوی به یک روند معمول تبدیل شده و کشورهای همسایه مثل دانمارک نیز دست به نوآوری های مشابه زده اند.

 

استفان لوفن نخست وزیر دموکرات به پارلمان سوئد گفته است: «بچه ها باید در یک محیط بدون سم رشد کنند؛ اصل احتیاط و پیشگیری، حذف مواد خطرناک و این ایده که الوده کننده ها باید از بین بروند و مبنای سیاست ما را تشکیل می دهد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;