اولین هتل انرژی مثبت جهان + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، یک شرکت معماری که اولین رستوران زیر آب اروپا را طراحی کرده است، طرح هایی برای یک هتل انرژی مثبت که در نوع خود اولین به شمار می آید در مدار قطب شمال ارایه کرده است.


هتل پایدار Svart با اسکان مهمانان در یک سازه حلقه شکل با نماهای پانوماریک با هدف حفظ زیبایی طبیعی با به جای گذاشتن کمترین اثر کربنی از مزیت محیط فریبنده و جذاب خود بهره می گیرد.




این سازه اولین هتلی است که طبق استاندارد انرژی مثبت Powerhouse ساخته می شود. این نوآوری با مشارکت سایر شرکت های ساختمانی، شرکت های معاملاتی و NGO های زیست محیطی ساخته می شود و هدف آن تایید این نکته است که ساختمان های انرژی مثبت می توانند در سرزمین سخی و سرد نروژ ساخته شوند.


برای وفاداری به استاندارد Powerhouse، یک ساختمان باید در طی 60 سال کار به قدری انرژی تولید کند که انرژی مصرفی برای تولید مصالح ساختمانی، خود ساختمان، بهره برداری و دفع پسماند را جبران کند.




معماران این شرکت نروژی یک سال برای نقشه برداری روش پرش تابش خورشیدی اطراف سرزمین کوهستانی محل وقت گذاشتند. این امر منجر به طراحی مدور با روف تاپ پوشیده در پنل های خورشیدی شد که با استفاده از انرژی آبی، میزان کربن ساخت را کاهش می دهد.


شرکت می گوید شب های طولانی تابستان در قطب شمال در واقع به این معناست که این پنل ها در یک سال بیشتر از قطب جنوب برق تولید می کنند.




در این ماه های تابستان که خورشید در آسمان بالاست، تراس هایی که با دقت زیاد طراحی شده اند نما را خنک نگه می دارند. در زمستان که خورشید به افق نزدیک تر است، پنجره های بزرگ کمترین نور را برای گرم کردن فضای داخل می گیرد. هتل همچنین از پمپ های زمین گرمایی متصل به چاه های حرارتی برای گرم شدن در زمستان استفاده می کند.


طراحان می گویند: «طراحی یک ساختمان پایدار که کمترین میزان انتشارات زیست محیطی را در این طبیعت زیبای شمالی به جا می گذارد، هدف ماست.»




ساختن یک هتل انرژِ مثبت و کم اثر یک عامل ضروری برای ایجاد یک مقصد گردشگری پایدار با ویژگی های منحصر به فرد محل، پونه های گیاهی نادر، آب های تمیز و یخ آبی یخچال طبیعی است.


هتل تنها از 15% انرژی یک هتل مرسوم استفاده می کند و طرح از عناصر معماری سنتی منطقه نیز بهره می گیرد. حفاظ های A شکل زیر آن از سازه های چوبی مورد استفاده برای خشک کردن ماهی ها و خانه های ماهی گیران الهام گرفته است.


snohetta-powerhouse-hotel-1


این منافذ از تفرجگاه های ساحلی که می تواند برای قدم زدن در تابستان و نگهداری قایق در زمستان استفاده شود، پشتیبانی می کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;