اولین نشست مدیر عامل جدید با مدیران عملیات

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر عامل جدید سازمان آتش نشانی تهران در نخستین نشست با مدیران عملیات این سازمان بر تلاش همه آتش نشانان برای اعتلای آتش نشانی در سطح جامعه تاکید کرد.

مهدی داوری در این نشست که جمعی از مدیران ستادی و عملیاتی و روسای ایستگاه های مناطق ۸ گانه سازمان آتش نشانی تهران حضور داشتند طی سخنانی گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با رشد و تعالی همه جانبه این سازمان، بهترین خدمات امدادی را به شهروندان ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: شهدای آتش نشان با فداکاری و ایثارگری خودشان در راه نجات جان و مال مردم حماسه ها آفریدند و افتخارعظیمی را برای ما خلق کردند، آنان دین بسیار زیادی به گردن ما دارند بنابراین انتظار است با تمام توان مان در این راه گام برداشته و تلاش کنیم.

مدیر عامل آتش نشانی تهران اظهار داشت: با توجه به پتانسیل ها و توانائی هایی که درآتش نشانان سراغ دارم، قطعا می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم که درگذشته نشده بود ومن فکر می کنم که درآینده باید منتظر روزهای خوبی باشیم.

وی افزود: تلاش می کنیم برای جایگاه اجتماعی جامعه آتش نشانان و نیز معیشتی آنها کارهای خوبی انجام شود که این اتفاقات با نگاهی که داریم می تواند با هم دلی و همت بالا رقم بخورد.

وی در ادامه ابراز داشت: در طول سال های اخیر با تلاش و کوشش مدیران قبلی ازنظر سخت افزاری کارهای نسبتا خوبی انجام شده به گونه ای که تا کنون ایستگاه های زیادی ساخته و ماشین آلات و تجهیزات زیادی هم تهیه شده است، هرچند که هم چنان با نقطه ایده آل فاصله داریم ولی لازم است از نظر قدرت فردی و همچنین از بعد تجهیزاتی که در عملیات ها استفاده می شود، باید هم چنان پیشرفت کنیم.

مدیر عامل آتش نشانی خاطرنشان کرد: به نظر من تاکنون نگاه سخت افزاری درسازمان شده است که البته باید ادامه پیدا کند اما لازم است برای رشد و توسعه بیشتر سازمان نگاه محتوایی و نرم افزاری نیز در همه زمینه ها بشود.

داوری تصریح کرد: امروز با وجود ورود تکنولوزی های جدید و ایجاد تاسیسات زیاد در ده ها متر زیرزمین همانند مترو ونیز صدها متر بالای سطح زمین، کارها برای ما آتش نشان ها سخت تر شده است به همین خاطر برای همه اینها باید از نظر آموزش ها و هم تجهیزات مرتبط، آماده باشیم.

وی با اشاره به تصویب دو لایحه شورای شهر تهران برای سازمان آتش نشانی تهران شامل لوایح بروز رسانی و بهبود و توسعه، به همه مدیران آتش نشانی توصیه کرد که همه مسئولین عملیاتی سازمان با مطالعه این لوایح بدانند که مسیر حرکت سازمان در آینده چیست تا آگاهانه بتوانند تلاش و حرکت کنند.

مدیر عامل آتش نشانی تهران میانگین سنی پرسنل سازمان را در رده جوان ذکر کرد و افزود: چون جوانی پتانسیل، انگیزه، انرژی و توانمندی زیادی دارد بنابراین ما باید قدر آن را دانسته و از لحاظ مادی و معنوی برای آنان برنامه ریزی کنیم و علاوه برتلاش برای رفع مشکلات مسکن و معیشت، از بعد معنوی و جایگاه اخلاقی نیزبه طور جدی کوشش نماییم.

وی جایگاه آتش نشان را جایگاهی خاص و مقدس برشمرد و گفت: پس از حادثه پلاسکو و به شهادت رسیدن تعدادی از بهترین نیروهای عملیاتی این سازمان، شرایط خاصی در جامعه برای آتش نشانان ایجاد شد که تا تقدیس دانستن این شغل هم پیش رفت به همین منظور همه ما باید قدراین ارزش ها را بدانیم و همچنان آن را حفظ کنیم.

داوری تاکید کرد: تمامی شهروندانی که دراین شهر زندگی می کنند خانواده های ما هستند و وقتی می بینم که شهروندی در اثر ناآگاهی و یا بی مسئولیتی کس دیگری، دچار آسیب شده و سلامت خود را از دست می دهد به شدت متأثر می شوم بنابراین ما باید در زمینه آموزش مردم، خیلی تلاش کنیم هر چند تاکنون در این خصوص کارهایی انجام شده است ولی ضروری است با اجرای طرح های جدید و روش های مختلف با انجام آموزش شهروندی از صدمات وارده به افراد در حوادث بکاهیم.

وی نظم و انضباط در آتش نشانی را از اولویت های این سازمان دانست و گفت: نباید فکر کنیم که ایجاد نظم و انضباط باعث سخت تر شدن محیط کار برای آتش نشانان در ایستگاه ها می شود بلکه این امر موجب می شود کارها با نظم و سریع تر انجام شود به ویژه در هنگام امدادرسانی در صحنه های حوادث که ثانیه ها بسیار ارزشمند هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی درخاتمه اظهار امیدواری کرد که با همبستگی همه ما آتش نشانان بتوانیم جایگاه ارزشی سازمان را ارتقا بخشیده و کارهای بزرگی در راه خدمت به مردم انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;