اولتیماتوم سه ماهه فرماندار قدس به آبفا

نورمحمد فردی

به دنبال بروز مشکلات فاضلاب و کم آبی در برخی مناطق قدس، فرماندار این شهرستان فرصتی سه ماهه به مسئولان آبفا داد تا مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان بویژه منطقه امام حسین (ع) را برطرف کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نورمحمد فردی در نشست مشترکی که با حضور مدیرعامل آبفای غرب استان تهران و مدیر آبفای شهرستان قدس در خصوص رسیدگی به مشکلات فاضلاب منطقه امام حسین (ع) در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اعتراضات مردمی نسبت به وضعیت فاضلاب در منطقه امام حسین و حساسیت موضوع آب و فاضلاب بویژه در فصل گرمایی پیش رو، رسیدگی به مطالبات مردمی و رفع مشکلات آنها امری ضروری است.

 

رفع مشکلات آب و فاضلاب، اولویت کاری مسئولان قدس در سال 93

 

وی افزود: ساکنین منطقه امام حسین نسبت به وضعیت فاضلاب این منطقه شکایت دارند و فرمانداری با توجه به وظیفه ذاتی خود که رسیدگی به نیازها و مشکلات عمومی و مردمی است احداث و اصلاح شبکه فاضلاب در مجموعه شهرستان بویژه منطقه امام حسین را در اولویت کاری سال 93 خود قرار داده است.

 

این مسئول ادامه داد: با توجه به جمعیت بالای قدس نسبت به وسعت جغرافیایی آن، این شهرستان همواره با مشکل کمبود آب مواجه است، همچنین جمع آوری فاضلاب بویژه در منطقه امام حسین با مشکلاتی روبرو است از این رو فرصت سه ماهه ایی به مسئولان آبفای شهرستان داده می شود تا این مشکلات را برطرف کنند.

 

تکمیل 80 درصدی خطوط اصلی شبکه فاضلاب قدس

 

در ادامه نشست مدیر امور آبفای شهرستان قدس گفت: برای برطرف کردن مشکلات فاضلاب، امور آبفای شهرستان در بخش عمرانی سال 93 اجرای شبکه فاضلاب مخصوصا محور بالای خیابان امام حسین را در دستور کار خود قرار داده است که البته این کار نیازمند همکاری ارگان های دیگر نظیر شهرداری است که مجوز حفاری در شهر را صادر کند.

 

سید محمدصادق بهشتی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قدس در حال حاضر مشغول فعالیت است و خطوط اصلی انتقال آن به طور 100 درصدی تکمیل شده است، همچنین خطوط اصلی شبکه های فاضلاب تا 80 درصد و خطوط فرعی شبکه ها که جمع آوری انشعابات خانگی را برعهده دارند تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

اتصال 6 هزار انشعاب جدید به تصفیه خانه در گرو مجوز حفاری شهرداری

 

وی تصریح کرد: البته آبفای شهرستان این آمادگی را دارد که در سالجاری در صورت صدور مجوز حفاری توسط شهرداری قدس تا 15 کیلومتر خطوط فرعی شبکه فاضلاب را احداث کند و 6 هزار انشعاب جدید به تصفیه خانه متصل شود.

 

این مسئول متذکر شد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و گرمای هوا و کمبود آب در کشور و به تبع شهرستان قدس، برای جلوگیری از بروز بحران کم آبی آبفای شهرستان سه حلقه چاه جدید را حفر کرده که در حال تجهیز و ورود به مدار آبرسانی هستند، همچنین در بودجه سالجاری چهار حلقه چاه جدید مصوب شده است.

 

در ادامه نشست مدیرکل آبفای غرب استان تهران با توجه به میزان بودجه این شرکت و مشکلات کم آبی قدس قول مساعدت و همکاری به مجموعه شهرستان را داد و از ارگان های مختلف مثل شهرداری و اداره برق خواست که همکاری لازم را در خصوص صدور مجوز حفاری و تامین برق مورد نیاز چاه های آب با اداره آبفای قدس داشته باشند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;