انفعال مرگبار در ساختمان شيشه‌ای نيايش

انفعال مرگبار در ساختمان شيشه‌اي نيايش خبرگزاري آريا – وزير نيرو به منظور بازگرداندن پويايي به بدنه وزارت نيرو بهتر است هرچه سريعتر نسبت به تعيين تکليف پست هاي مديريتي و انتصاب هاي مدنظر خود تصميم گيري کند و شخصاً مُهر پاياني بر انفعال چندماهه در اين مجموعه بزند.


حبيب‌الله بيطرف وزير پيشنهادي نيرو براي دولت دوازدهم، يکشنبه 29 مردادماه موفق نشد در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حائز اکثريت آراي نمايندگان مجلس براي تصدي وزارت نيرو شود، از اينرو از ورود به کابينه دوازدهم جا ماند.

 

رأي نياوردن بيطرف و ادامه فعاليت وزارت نيرو با سرپرست، حکايت از آغاز شرايطي براي وزارت نيرو داشت که همگان براي پايان يافتن انفعالي دامن گير، چشم به انتظار معرفي وزير جديد شوند تا اينکه رضا اردکانيان يکشنبه 7 آبان موفق به کسب رأي اعتماد از مجلس شده و به عنوان وزير نيروي دولت دوازدهم انتخاب شد.

 

با ورود اردکانيان به ساختمان شيشه اي نيايش، انتظار تغييرات اساسي در بين مديران مجموعه وزارت نيرو بسيار زياد بود و با توجه به اينکه برخي قوانين در راستاي تغييرات ساختاري در اين مجموعه از گذشته بدون اجرا باقي مانده بود، حتي انتظار تغييرات ساختاري وجود داشت.

 

با اين حال اردکانيان تنها به صدور دو حکم قناعت کرد. وي با صدور حکمي يک مشاور از فعالان زيست محيطي و يک رئيس دفتر جديد از فعالان اجتماعي برگزيد و رئيس دفتر جديد خود را به عنوان سرپرست روابط عمومي وزارت نيرو منصوب کرد.

 

اردکانيان همچنين در خصوص انتخاب مديريت جديد روابط عمومي اين وزارتخانه دست به ابتکاري تازه زد و دستور صدور فراخوان عمومي داد.

 

اما مجموعه وزارت نيرو از معاونت هاي اين وزارتخانه، مديران مياني ستادي، مديران شرکت هاي مادرتخصصي و شرکت هاي زيرمجموعه در مجموع دچار انتظاري هستند تا هرچه زودتر با تغييرات جديد، جايگاه جديد خود را در ساختار وزارت نيرو بشناسند. اين انتظار طولاني از پايان مرداد سال جاري تا امروز، به انفعالي مرگبار تبديل شده که روح حيات و سرزندگي را از بدنه پوياي وزارت نيرو ربوده است.

 

بررسي هاي خبرنگار تسنيم حاکي از اين است که در 44 روزي که از حضور اردکانيان در مجموعه وزارت نيرو مي گذرد بيش از آنکه جلسات آب و برق با معاونت ها و شرکت هاي مادرتخصصي برگزار شود، وزير نيرو با نمايندگان مجلس ديدار داشته و به نظر مي رسد برگزاري جلسات متوالي با مديران مجموعه آب و برق که روندي منظم داشت تا زمان صدور احکام جديد، دوباره روندي منظم نخواهد يافت.

 

برخي شنيده ها حاکي از رسيدن زمان انتصاب هاي جديد در وزارت نيرو حکايت دارد، با اين حال آنچه مشخص است وزير نيرو به منظور بازگرداندن پويايي به بدنه وزارت نيرو بهتر است هرچه سريعتر نسبت به تعيين تکليف پست هاي مديريتي و انتصاب هاي مدنظر خود تصميم گيري کند و شخصاً مُهر پاياني بر انفعال چندماهه در اين مجموعه بزند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;