انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در نظام مهندسی ساختمان تهران

امروز طی مراسمی، تفاهم‌نامه ۳ جانب‌های بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، فراجا و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی‌مهندسی امضا شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مراسم که رییس سازمان، برخی از اعضای هیئتمدیره، کمیسیون صدور خدمات مهندسی و روابط بینالملل، شورای انتظامی و برخی از مقامهای فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) حضور داشتند.
دکتر رامین کرمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، بحث صرفهجویی انرژی در ساختمانها را یکی از اهداف اصلی این سازمان برشمرد و افزود: یکی از موارد صریح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تنسیق امور مهندسی و ارتقای دانش فنی است که میتوان از طریق ابزارهای بهرهوری، توسعه پیدا کند.
دکتر کرمی موضوعات و اهداف مهم را در رابطه با تفاهمنامه ۳ جانبه را فرهنگسازی، آموزش و کنترل ارزیابی کرد و تصریح کرد: متاسفانه عمر ساختمانها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. در حالی که متوسط عمر ساختمانها در کشورهای پیشرفته بین ۷۰ تا ۱۰۰ سال برآورد میشود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان، صیانت از منابع و سوختهای فسیلی کشور و جلوگیری از هدررفت آن‌ها است. وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید گفت: تأثیر شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان در موضوعات مربوط به بهره‌وری را درنهایت منجر به انتفاع مردم خواهد شد.
در ادامه این جلسه دکتر فرهام مقدم‌راد رئیس دبیرخانه دائمی صدور خدمات مهندسی و روابط بینالملل، با تاکید بر رویکرد جدید هیئتمدیره دوره نهم، تربیت مهندسان را در راستای امور بینالملل این دبیرخانه تلقی کرد و افزود: در این تفاهمنامه به پایبندی بر اصول مدرن در ساختوسازهای داخل و بهویژه خارج از کشور تاکید شده است.
هم‌چنین دکتر حمزه قربانی دبیر شورای‌عالی دفتر سلامت، ایمنی و عمران شهر نیز با اشاره به نقش مهندسان در آزادسازی خرمشهر ازجمله طراحی پل رودخانه اروند، شرایط فعلی ایمنی را نابسامان و دلیل آن را ضعف در بحث کنترل و بازرسی و آموزش از سوی مجموعه‌های مرتبط برشمرد.
در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، متن تفاهم‌نامه ۳ جانبه فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت، ایمنی و عمران شهر و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان از سوی دکتر کرمی، دکتر مقدمراد و دکتر قربانی به امضا رسید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;