انشعابات غیرمجاز و عملیات ضربتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع آوری ۲ هزار و ۴۱۱ فقره انشعابات غیرمجاز در حوزه عملیاتی این شرکت خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی برق تبریز، عادل کاظمی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز و سرقت انرژی برق، خسارات قابل توجهی به شبکه برق وارد کرده و موجب آسیب رساندن به وسایل و تجهیزات الکتریکی مشترکان می شود، گفت: در ماه های اخیر مناطق آلوده به انشعابات غیرمجاز در حوزه عملیاتی شرکت، شناسایی و بیشتر آنها جمع آوری شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از تبدیل ۳۴۴ فقره انشعاب غیرمجاز به مجاز در ۶ ماهه اول سال ۹۷ خبرداد.
کاظمی با اشاره به اهداف و وظایف جمع آوری برق‌های غیرمجاز گفت: برای کاهش استفاده غیر مجاز برق، اجرای طرح های نیرورسانی به مناطق فاقد شبکه با استفاده از کابل خود نگهدار در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از افزایش انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه نشین، گشت و بازرسی مکرر توسط اکیپ برق های غیرمجاز در این مناطق توسط همکاران شرکت انجام می شود.
وی با اشاره به مشکلات و علل شیوع و عدم امکان جمع آوری کامل انشعابات غیرمجاز، خاطرنشان کرد: عدم کنترل ساخت و ساز های غیرمجاز ساختمانی در مناطق خارج از محدوده، طرح های هادی روستایی و عدم صدور مجوز از طرف دهیاری‌ها، بخشداری ها، بنیاد مسکن و شهرسازی یکی از عمده ترین مشکلات در بوجود آمدن انشعابات غیرمجاز به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، ادامه داد: عدم کنترل در ساخت و ساز های غیرمجاز ساختمانی در زیر خطوط شبکه ۱۳۲ و ۲۳۰ کیلوولت موجود و عدم امکان جابجایی خطوط و منع واگذاری انشعاب در زیر حریم از دیگر مشکلات جمع آوری انشعابات غیرمجاز برق محسوب می شود.
وی با تاکید بر راهکارهای ارائه شده برای برخورد با استفاده کنندگان برق های غیرمجاز، اظهار داشت: به این منظور جلسات متعددی با شهرداری ها و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری برگزار شده است که امید می رود نتایج این جلسات و تصمیمات آن در آینده ای نه چندان دور، راه گشای این گونه مشکلات باشد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی عمومی از طریق رسانه های جمعی به منظور آگاه سازی مردم از اثرات سوء استفاده از برق های غیرمجاز در سطح شهر به انجام شده است که انتظار می رود همکاری مردم با شرکت توزیع نیروی برق، راه سوء استفاده کنندگان از انرژی الکتریکی را‌‌ مسدود سازد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;