انتصاب جدید در شرکت توسعه نفت خزر

به گزارش تاسیسات نیوز، محسن دلاویز به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت توسعه نفت خزر معرفی شد.مراسم تودیع و معارفه سرپرست پیشین و مدیرعامل جدید شرکت نفت خزر با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت برگزار شد.





علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با اشاره به اینکه امکان سرمایه‌گذاری و اکتشاف در خزر باید به‌صرفه و اقتصادی باشد، تصریح کرد: انتظار داریم دکتر دلاویز با برنامه‌ریزی لازم زمینه حضور سرمایه‌گذاران قوی بین‌المللی را برای توسعه خزر فراهم آورد.




وی در ادامه افزود: با توجه به سوابق متعدد و روابط برون‌سازمانی دکتر دلاویز امید است مسائل برون‌زاد و مواردی که خارج از اراده شرکت نفت در نفت خزر است با بهترین تدبیر حل و فصل شود. محسن دلاویز نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از حسن اعتماد مدیران عالی صنعت نفت به وی اظهار کرد: آنچه اقتصاد مقاومتی به اذهان متبادر می‌سازد تولید مضاعف و اشتغال مضاعف است و با توجه به اینکه صنعت نفت قلب اقتصاد کشور است، ضرورت شتاب در فعالیت‌های صنعت نفت بیش از پیش احساس می‌شود. وی تاکید کرد: بی‌تردید کلید اقتصاد کشور در دستان صنعت نفت است.





وی با انتقاد از برخی رفتارهای غیرمتعارف با صنعت نفت تصریح کرد: نمی‌شود از یک طرف انتقاد کنیم و برای نفت مانع شویم و از طرفی سخنرانی کنیم و بگوییم چرا در ٣ سال گذشته قراردادی منعقد نشده است.





محسن دلاویز با اشاره به منابع محدود داخلی و صندوق ذخیره ارزی تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، بنابراین ضرورت دارد نسبت به جذب سرمایه اهتمام بورزیم. وی با اشاره به هزینه بالای تولید و نیاز به تکنولوژی‌های نوین در توسعه خزر گفت: در توسعه خزر شاید نیاز داشته باشیم به گونه دیگری بیندیشیم.





دلاویز در تشریح این موضوع گفت: اگر دیروز از مدل بیع متقابل و امروز از مدل بیع متقابل تکامل یافته سخن می‌گوییم، شاید در خزر نیازمند قراردادهای مشارکت در تولید و امثالهم هستیم و به این ترتیب اعتقاد دارم با توجه به شرایط امروز صنعت نفت جهان، توسعه خزر مدل خاص قراردادی خود را می‌خواهد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;