ام دی اف هایگلاس را بهتر بشناسید!

ام دی اف جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین عضو از خانواده متنوع ام دی اف ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیور،  فرآوری و تولید همه انواع ام دی اف ها تقریباً یکسان است و از یک پروسه یکسان تبعیت می­‌کند. ام دی اف هایگلاس مزیت‌هایی دارد که آن را پرفروش و جذاب کرده است. بهتر است بدانید که این نوع از ام دی اف ها بعد از انواع ملامینه پرکاربردترین فرآورده چوبی به حساب  می‌آیند.
صفر تا صد تولید
اگر بخواهیم از اولین روزهای ابتدایی تولید هایگلاس صحبت کنیم؛ باید به مراحل تولید ام دی اف خام برگردیم. مغز اصلی تمام انواع ام دی اف ها از جمله نمونه‌های هایگلاس، از ام دی اف خام است. فرآوری ام دی اف خام از کارخانه‌ها و ترکیب تخصصی الیاف چوب و چسب‌های محکم آغاز می‌شود.
اجزای مختلف ترکیب ام دی اف خام تحت فشار و دمای فوق‌العاده زیادی قرار می‌گیرند و به یک محصول واحد تبدیل می‌شوند. نتیجه کار ورقه‌های ام دی اف خامی هستند که معمولاً به همین شکل باقی نمی‌مانند. مزیت‌های فراوان و کاربردهای وسیع ام دی اف های روکش شده به‌اندازه‌ای است که کارخانه‌داران را به احداث خطوط تولید جدید سوق می‌دهد.
یکی از پرطرفدارترین خطوط تولید روکش به نمونه‌های هایگلاس مربوط می‌شود. در واقع کارخانه‌های سازنده انواع ام دی اف ها، خطوط تولید روکش‌های مختلف را دارند و با توجه به تقاضای بازار، تعداد مشخصی از هر یک را در دستورکار تولید قرار می‌دهند. خطوط دیگری نیز راه اندازی می‌شوند که مخصوص پرس کردن لایه‌های روکش به ام دی اف خام است.
در این خطوط یک لایه‌هایگلاس تزیینی روی سطح ام دی اف خام و یک لایه‌هایگلاس معمولی در پشت‌کار قرار می‌گیرد و سپس تحت فشار و دمای بالایی پرس می‌شوند. نتیجه عملیات یک ورقه ضخیم از لایه‌های مختلف ام دی اف خام، روکش تزیینی و معمولی است. البته بسته به نیاز مصرف‌کنندگان معمولاً ضخامت‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شود.
گستره وسیع کاربردهای ام دی اف هایگلاس
معمولاً از ام دی اف هایی با این مشخصات در طراحی و ساخت وسایل مختلفی استفاده می‌شود. کاربردهای هایگلاس به‌اندازه‌ای است که تولیدکنندگان و سازندگانی که در این عرصه فعالیت دارند عمدتاً دارای خطوط تولید روکش‌های هایگلاس هستند.
کابینت‌های آشپزخانه
یکی از پرکاربردترین استفاده‌های ام دی اف ها مخصوصاً نمونه‌های هایگلاس، کابینت‌های آشپزخانه است. با توجه به اینکه بیشتر افراد به ظاهر کابینت‌ها اهمیت می‌دهند، از نمونه‌های براقی مانند هایگلاس استفاده می‌کنند. درواقع علت اصلی فروش بالای ام دی اف های هایگلاس نیز همین درخشندگی منحصربه‌فردی است که ایجاد می‌کنند. با خرید ام دی اف هایگلاس زیبا چهره فوق‌العاده ای به ظاهر آشپزخانه خود ببخشید!
صفحات کابینت
صفحات کابینت معمولاً با کابینت اشتباه گرفته می‌شوند! صفحه کابینت همان صفحه قطوری است که روی کابینت‌ها را می‌پوشاند و محلی جهت قرارگیری وسایل آشپزخانه و سایر تجهیزات ایجاد می‌کند. در ام دی اف های هایگلاسی که جهت ساخت صفحات کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضخامت مغز ام دی اف بسیار بیشتر از دیگر لایه‌های آن است.
طراحی دکوراسیون‌ها
بیشترین استفاده نمونه‌های درخشان و زیبای ام دی اف ها به عنوان ابزاری در طراحی و ساخت دکوراسیون‌های مختلف است. ورقه‌هایی که از ضخامت‌های پایینی ساخته شده اند؛ جهت ساخت قطعات تزیینی در دکوراسیون به کار گرفته می‌شوند. با توجه به شفافیت و درخشندگی که لایه‌های هایگلاس ایجاد می‌کنند؛ تأثیر شگفت‌انگیزی در دکوراسیون‌ها شکل می‌گیرد. دکورهایی که از انواع هایگلاس ها بهره می‌برند؛ به ماندگارترین نمونه‌های کاری هر دکوارتیوی تبدیل می‌شوند.
ساخت دیوار پوش و کف پوش
دیوار پوش و کف پوش نیز از دیگر جنبه‌­های کاربردی مهم هایگلاس هستند. امروزه افراد زیادی ترجیح می‌دهند که ظاهر خانه، محیط کار و دیگر فضاهای خود را به بهترین شکل ممکن تزیین کنند. ام دی اف هایگلاس از بهترین پیشنهادات جهت بهبود کیفیت ظاهری محیط می‌شود.
نکته قابل توجه در این مورد، وجود هماهنگی و هارمونی مناسب میان اجزای مختلف دکور است. گاهی ترکیب ام دی اف های مختلف از جمله روکش‌های ملامینه و چوبی در کنار نمونه‌های هایگلاس نتیجه کار را شگفت‌انگیز می‌کند؛ بنابراین بهتر است که جهت تغییر دکوراسیون خود حتماً از یک تکنسین حرفه‌ای استفاده کنید و کار را به او بسپارید! نتیجه نهایی کار شما را متحیر می‌کند.
از قیمت‌های مناسب ام دی اف هایگلاس شگفت زده می‌شوید!
بسیاری از مشتریان وقتی به ظاهر جذاب و درخشان‌هایگلاس ها نگاهی می‌اندازند؛ تصور می‌کنند که باید قیمت‌های گزافی را جهت خریداری محصولات بپردازند. نمونه‌های ارزان‌تری از ام دی اف هایگلاس در بازار موجود است؛ اما هایگلاس ها با توجه به امکانات و مزیت‌های ویژه‌ای که دارند؛ قیمت‌های نسبتاً مناسبی دارند و خرید آن‌ها به شما فشار زیادی وارد نمی‌کند.
جهت انجام یک مقایسه مناسب و ایده‌آل بهتر است از قیمت ام دی اف هایی با روکش چوبی و پی وی سی مطلع شوید! هایگلاس در مقایسه با بسیاری از نمونه‌های ام دی اف بسیار مقرون به صرفه است و خرید آن در بیشتر مواقع توجیه اقتصادی دارد؛ بنابراین قراردادن هایگلاس در ردیف ام دی اف های گران قیمت منطقی نیست!
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;