امیر کویت کم خرج شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، در چند ماه اخیر که نبض بازار نفت جهانی دستخوش تغییراتی شده است یکی از این تغییرات کاهش قیمت نفت بوده است که ضرر آن امیر کویت را به کاهش هزینه‌ها واداشت.

امیر کویت از کابینه و پارلمان خواست در واکنش به کاهش قیمت نفت هزینه های عمومی این کشور را کاهش دهند.


 شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت با هشدار مبنی بر اینکه هرگونه تاخیر در کاهش هزینه های این کشور به وضعیت مالی دولت کویت لطمه بیشتری خواهد زد، از کابینه و پارلمان خواست هزینه های این کشور را کاهش دهند.


به نظر می‌رسد سخنان شیخ صباح الاحمد الصباح در پارلمان کویت تلاشی برای زمینه‌سازی اقدامات اقتصادی دشوار به لحاظ سیاسی همچون کاهش یارانه‌های انرژی و مواد غذایی در سال آینده باشد.


وی گفت: قیمت نفت باعث شده درآمدهای دولت 60 درصد کاهش یابد، اما هزینه‌های عمومی کاهش نیافته و این امر باعث کسری بودجه عمومی شده که باری روی برنامه‌های توسعه کشور است.


وی از کابینه و پارلمان کویت خواست که اقدامات اصلاحی فوری شامل کاهش هزینه‌ها و تلاش برای پیدا‌ کردن منابع درآمدی غیرنفتی را آغاز کنند. کویت در پنج ماه منتهی به 31 اوت کسری بودجه یک میلیارد و 94 میلیون دیناری(سه میلیارد و 600 میلیون دلار) را ثبت کرده است.


این مقدار در مقایسه با ذخایر مالی عظیم این کشور ناچیز است و کویت نسبت به بیشتر صادر‌کنندگان نفت حاشیه خلیج فارس بهتر می‌تواند قیمت پایین نفت را تحمل کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;