امضای تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و اداره کل استاندارد

نظام مهندسی

  تفاهم نامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و اداره کل استاندارد استان به امضا رسید.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار داشت:امید است با انعقاد این تفاهم نامه همکاری در زمینه نرم افزار جامع نظام مهندسی و ارجاع کار ، همکاری بین دو سازمان را گسترش دهیم.

 

مهندس رستمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اداره کل استاندارد استان سمنان ضمن دعوت از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان آمادگی خود را جهت تدوین و بازنگری استانداردهای موجود در مورد مصالح ساختمانی اعلام می دارد.

مهندس کیانوش نیک هوش نیز در سخنانی با تشکر ویژه از اداره کل استاندارد استان سمنان در خصوص پیگیری مستمر در مورد مصالح مصرفی ساختمان ها گفت: در طول 9 ماه تشکیل هیئت مدیره دوره ششم جلسات مشترک بسیاری با اداره کل استاندارد برگزار کرده ایم و امیدواریم این همکاری نقطه عطفی در ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل استاندارد باشد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان همچنین تصریح کرد:هیئت مدیره دوره ششم سه سرفصل کلان را بطور موازی در سازمان پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده است که شامل امور بدوی اثرگذار در صنعت ساختمان که شامل کنترل مصالح و فرآورده های مصرفی ساختمانی از قبیل میلگرد ، بلوک پلی استایرن ، فوندوله و تیرچه های پیش ساخته و ابلاغیه های مرتبط در خصوص نحوه استفاده و یا عدم بکارگیری آنها در ساختمان ها می باشد. مهندس نیک هوش همچنین اصلاح ساختار سازمان و ایجاد چارچوب قانونی را در امور راه اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار و قطع ارتباط مالی میان مالک و مهندس ناظر را در طول این مدت از افتخارات هیئت مدیره دوره ششم برشمرد و خاطر نشان کرد: استفاده از مجریان ذیصلاح و ورود افراد متخصص در صنعت ساخت و ساز می تواند بسیاری از مشکلات کنونی این صنعت را بر طرف نماید.

 

وی همچنین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان دارای بیش از 3400 عضو می باشد که این مهندسین متخصص و متعهد می توانند در بحث نظارت و کمک در جهت تأمین حداقل های استاندارد مصالح ساختمانی همیار اداره استاندارد باشند.

 

مهندس نیک هوش در پایان با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ایران افزود: کشور ایران از لحاظ لرزه خیزی رتبه سوم جهان بعد از کشورهای ژاپن و ترکیه را دارد که این مهم تکلیف ما را در خصوص صنعت ساختمان سنگین تر از گذشته می نماید.

در پایان این جلسه از آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان سمنان بازدید بعمل آمد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;