الزام بخاری سازان در به کارگیری استانداردهای اجباری

محمد سجادی مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: وسایل گرمایشی برچسب انرژی دارند و تولید رده‌های ضعیف‌تر از B توسط سازمان استاندارد ممنوع اعلام شده، اما صنایع استان خراسان رضوی در این حوزه الزامات یاد شده را رعایت نکرده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز، او افزود: صنایع استان خراسان رضوی به دفعات با اداره کل مکاتبه کرده اند که اگر بخواهیم رعایت این رده از انرژی را در محصولات خود محقق کنیم، مشکلات ایمنی ایجاد می‌شود و گاز منواکسید کردن از محصول نهایی به فضای منازل نشت خواهد کرد و اکنون با این چالش مواجه هستیم.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: سازمان استاندارد این دلیل را نپذیرفته است، اینکه تولید بخاری با راندمان بالا با تکنولوژی‌های کنونی امکان پذیر نیست به طور اصولی بدیهی است و باید تولید کنندگان از فناوری‌های جدید برای تولید محصول بهینه سازی شده در مصرف انرژی بهره ببرند.
سجادی با اشاره به سرمای کم سابقه هفته گذشته در استان ادامه داد: ضرورت مصرف بهینه انرژی در محصولات گازسوز این روز‌ها بیشتر مطرح است، اما اگر در سال‌های قبل به بهینه سازی مصرف سوخت در وسایل گرمایشی بها داده شده بود، اکنون با بسیاری از مشکلات در حوزه انرژی مواجه نبودیم.
او تصریح کرد: این سازمان به بازرسی از صنایع گرمایشی جهت رعایت شاخصه‌های راندمان انرژی ادامه می‌دهد و از پیگیری رعایت این الزامات کوتاه نخواهد آمد.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون مجوز علامت استاندارد برای تولید ۱۵ بخاری گازسوز دودکش دار و پنج بخاری گازسوز بدون دودکش در استان صادر شده است.
سجادی با اشاره به هزار و ۶ قلم کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری در کشور اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد داشته و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت در استان پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;