اقدام جنجالی استادیار گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس

به همت دکتر مهدی معتمدمنش، استادیار گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس برای اولین بار در دنیا شبکه محققان بین رشته‌ای برای مطالعه و شناخت فناوری‌های ساختمان در قاره کهن آسیا آغاز به فعالیت کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به همت دکتر مهدی معتمدمنش، استادیار گروه معماری دانشگاه تربیت مدرس برای اولین بار در دنیا شبکه محققان بین رشته‌ای برای مطالعه و شناخت فناوری‌های ساختمان در قاره کهن آسیا آغاز به فعالیت کرد. این طرح با همکاری اساتید مطرح دانشگاهی از ژاپن، سنگاپور، چین، هندوستان، ترکیه، ایران و نیز محققان و مشاورانی از اروپا راه‌اندازی شده و به دنبال شناسایی و معرفی دستاوردهای تاریخی آسیا در حوزه ساختمان (هنر، معماری و مهندسی سازه) است.

در دنیای امروز که تحت هدایت دولت‌های استعمارگر و رسانه‌های غربی وابستگی تاریخی مردمان مشرق زمین به غرب ترویج شده و در راستای از خود بیگانگی فرهنگی این جوامع تلاش می‌شود، هرگونه فعالیتی که به شناخت، تبیین و معرفی ارزش‌های عظیم تاریخی-فرهنگی شرق منجر شود، اهمیت بسیار دارد.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، علاقه‌مندان برای همکاری‌های پژوهشی در این حوزه می‌توانند با دکتر معتمدمنش تماس بگیرند و یا به وب‌سایت شبکه محققان تاریخ ساختمان در آسیا مراجعه کنند. این وبگاه مزین به تصاویر منحصربفردی است که دکتر خدارحمی، عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، از آثار تاریخی کشورمان تهیه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;