افشاگری از تبانی مشاوران املاک برای افزایش قیمت مسکن

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان تهران به بیان توضیحاتی درباره وجود تبانی بین مشاورین املاک و معاملات سوری برای افزایش قیمت مسکن پرداخت.
به گزارش تاسیسات نیوز، کیانوش گودرزی رئیس  اتحادیه مشاورین املاک استان تهران گفت: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۴۰ تا ۱۵۰ بازرسی از مشاورین املاک تهران داشتیم و دو بار از تمام مشاورین املاک تهران بازرسی و گشت ویژه داشتیم و با کمک تعزیرات این گشت ها را ادامه داده ایم.
وی ادامه داد: در این شش ماه، ۱۴۲۰ مورد  مشاور املاک بدون مجوز را به اتاق اصناف  و اماکن معرفی کرده ایم. ۱۱ هزار واحد صنفی مشاوره املاک دارای پروانه کسب داریم. چیزی حدود ۲ درصد دیگر به هزار و ۴۲۰ مورد مشاوره املاک بدون مجوز نیز باید اضافه کنیم زیرا ممکن است مورد بازرسی قرار نگرفته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما در حال اجرای طرح ساماندهی و قانون مداری برای مشاورین املاک هستیم. اینکه گفته شده ۱۱ تا ۱۲ هزار بنگاه بدون پروانه داریم درست نیست و ما در دو بار گشت زنی به این مسئله نرسیده ایم.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان تهران در یک برنامه نلویزیونی گفت: ما باید کاری کنیم که به صورت الکترونیکی جلوی واحدهای بدون پروانه گرفته شود و انقدر گشت و بازرسی نداشته باشیم. کد رهگیری جز وظایف مشاورین املاک است و باید این اقدام را انجام دهند.
وی در ادامه وجود تبانی بین مشاورین املاک برای انجام معامله سوری و افزایش کاذب قیمت مسکن را تائید کرد و گفت:  این مسئله در هر صنفی ممکن است وجود داشته باشد ولی این مسائل خیلی در افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار نبوده است. در پردیس شاهد نابسامانی زیادی بودیم که ساماندهی شد.   به عنوان مثال خانه ۳ میلیاردی در پردیس بعد از این اقدامات ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کاهش یافت.   در تهران هم شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت مسکن هستیم.
گودرزی گفت: مشاورین املاک از سالیان گذشته یک درصد حق کمیسیون می گرفتند و باعث گرانی مسکن نیز نمی شدند. ولی وقتی پلتفرم های فضای مجازی راه اندازی شد افراد ملک شان را با هر قیمتی که می خواهند عرضه می کنند و باعث مشکلات گرانی مسکن شده، کار مشاورین املاک را هم سخت کرده اند و مشاور املاک هم مقصر شناخته می شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;