افزوده شدن یک شاخه به شاخه‌های مهندسی

دکتر امیرمسعود رحیمی گفت: مبحث ۲۳ مبحثی است که در زمینه الزامات ترافیکی ساختمان‌ها صحبت می‌کند و با تصویب این آیین‌نامه، یک شاخه به شاخه‌های مهندسی اضافه میشود.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس کمیسیون تخصصی ترافیک نظام مهندسی استان زنجان، اشاره کرد: همیشه در آیین‌نامه‌ها، دفعه اول این اتفاق می‌افتد که مخاطبانی که در آن زمینه خاص فعالیت دارند، نظر بدهند شاید پیشنهادی در جهت بهبود داشته باشند که بتوان در آیین‌نامه به عنوان یک سند رسمی لحاظ کرد. در این آیین‌نامه هم همان روال همین است.
وی افزود: مهندسان، پیشکسوتان و افرادی که زمینه ترافیک کار کرده‌اند، اگر نظری دارند باید عنوان شود تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر تیم تدوی،ن نظر را تایید کرد در آیین‌نامه تغییر ایجاد می‌کنند. یا اگر چیزی باید اضافه شود، اضافه می‌کنند و اگر نیاز هست کم شود، کم می‌کنند. روال بسیار مرسومی است که در همه آیین‌نامه‌هایی که دفعه اول اتفاق افتاده، انجام می‌شود.
دانشیار گروه عمران دانشگاه زنجان با بیان این که مبحث ۲۳ مبحثی است که در زمینه الزامات ترافیکی ساختمان‌ها صحبت می‌کند؛ افزود: با تصویب این آیین‌نامه یک شاخه به شاخه‌های مهندسی اضافه می­شود. همان طوری که در زمان اخذ پروانه ساختمانی وجود یک طراح معمار، یک مهندس طراح سازه، یک طراح مکانیک و یک نفر طراح برق، الزامی است؛ در حال حاضر هم بعد از تصویب این آیین‌نامه، یک نفر طراح ترافیک و در زمان احداث ساختمان  هم یک نفر به عنوان ناظر ترافیک، اضافه خواهند شد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;