افزایش بهای نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، با وجود بیشتر شدن فعالیت‌های حفاری آمریکا، بهای نفت با افزایش همراه شد.




به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات روز گذشته با افزایش همراه بود و توانست اندکی سقوط قیمت هفته گذشته خود را جبران کند. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، تلاش سازمان کشوهای صادرکننده نفت (اوپک) را همچنان بی نتیجه کرده است.




به دلیل تعطیلات رسمیِ در کشورهای چین، آمریکا و انگلیس، حجم معاملات در بازار پایین خواهد بود. بازار نفت همچنان به این مسئله تردید دارد که آیا تمدید توافق نفتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک می تواند به افزایش قیمت نفت و مقابله با اشباع کنونی بازار کمک کند یا خیر.




بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 14 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 52 دلار و 29 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در هفته گذشته با حدود 3 درصد کاهش همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 19 سنت افزایش، 49 دلار و 99 سنت در هر بشکه معامله شد.




کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هفته گذشته متعهد شدند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. با وجود تلاش اوپک برای مقابله با اشباع کنونی بازار نفت، آمریکا از اواسط سال 2016 میلادی فعالیت های حفاری خود را 10 درصد افزایش داده است.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;